پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی:
۱۴۰۲-۰۲-۱۵

راه‌اندازی هنرستان‌های امام رضا(ع) گنجینه هنرومعماری حرم مطهر رضوی را به آموزش و پرورش پیوند می‎زند 

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن درخواست مساعدت جهت راه‌اندازی هنرستان‌های امام رضا(ع)، آن را زمینه‎ساز پیوند هنر و معماری اسلامی در حرم مطهر رضوی با آموزش و پرورش و موجب توسعه فرهنگ اسلامی دانست.

به گزارش آستان نیوز، عبدالحمید طالبی در جریان آیین گرامیداشت روز معلم در حضور 700 معلم مدارس امام رضا(ع) به همت بنیاد فرهنگی رضوی در سالن شهدای سلامت، پس از عرض خیر مقدم، تبریک هفته معلم و نیز خوشامدگویی به سرپرست آموزش و پرورش گفت: ان‌شاءالله عهدی با امام رضا(ع) بستید و در هر جایگاهی که باشید در خدمت معارف اهل بیت(ع) و حضرت رضا(ع) خواهید بود.‌ 
وی همچنین با گرامیداشت نام و یاد علامه شهید مطهری تأکید کرد: انتساب بنیاد فرهنگی رضوی و آستان قدس رضوی به ساحت نورانی حضرت رضا(ع) بار مسئولیت همه ما را سخت‌تر و مهم‌تر می‌کند. 
وی با اشاره به وظیفه اصلی دست‌اندرکاران زیر مجموعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مؤکد تولیت آستان قدس رضوی که همواره بیان می‌کنند این است که مأموریت اصلی همگی ما بیان حضرت رضا(ع) و محاسن کلام اهل بیت(ع) از مدارس امام رضا(ع) تا دانشگاه‌های رضوی و امام رضا(ع) و تبیین و تسری آن به جامعه است. 
 

ثمره معلمی، تربیت شهید مطهری‌هاست
رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از جمله مهمترین دغدغه های تولیت آستان قدس را بنیاد فرهنگی رضوی دانست و درخصوص دلیل آن اظهار کرد: ثمره وجودی شما، دانش آموزی است که پای تدریس می‌نشیند و می‌تواند شخصیتی نظیر آیت الله شهید مطهری شود. اگر بذر تعلیم و تربیت را درست در وجود شاگردی بکارید، در سال‌های آینده میوه‌های آن را در ساحت‎های مختلف اجتماعی شاهد خواهید بود.  
وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با معلمان، وظیفه ما را سنگین‌تر کرد، گفت: جایگاه معلمان از خلال بیانات ایشان بهتر از پیش برای آن‌هایی که نگاه اقتصادی به آموزش و پرورش دارند و نگاه تربیتی به نظام آموزشی ندارند، تبیین شد.  
طالبی با اشاره به فرازی از بیانات معظم له، افزود: رهبری انقلاب درخصوص اهمیت نقش آموزش و پرورش دولتی تاکید، فرمودند زیرا نقش و تأثیر آموزش و پرورش در تشکیل جامعه بیش از سایر نهادها است.  
وی همچنین از سرپرست آموزش و پرورش جهت راه‌اندازی هنرستان‌های امام رضا(ع) درخواست مساعدت کرد و افزود: گنجینه عظیمی از هنرها و معماری اسلامی در حرم مطهر رضوی است که می‌تواند با آموزش و پرورش پیوند بخورد و زمینه توسعه فرهنگ اسلامی را فراهم سازد. 
رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ابراز امیدواری کرد: امید است بتوانیم تهیه ملزومات تمدن نوین اسلامی را از مبدأ یعنی مدارس مهیا کنیم و به‌زودی شاهد تحقق آن باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی