پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۱۵

جشنی به افتخار 700 معلم مدارس امام رضا(ع)   

علی پرست، مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی با تأکید بر هدف الگوسازی مدارس امام رضا(ع)، از عزم و توان این بنیاد برای پیشرانی نظام آموزش و پرورش خبر داد.  

به گزارش آستان نیوز، آیین پاسداشت مقام معلم، شامگاه پنجشنبه (14اردیبهشت)با حضور 700 تن از معلمان و کادر اجرایی مدارس امام رضا(ع) و سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت برگزار شد.
علی پرست؛ در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر و قدرشناسی از خدمات و تلاش‌های همه معلمان و کادر اجرایی مدارس امام رضا(ع) اظهار کرد: معلمان مدارس امام رضا(ع) تمثالی از اخلاص، فداکاری و خلوص در شغل شریف معلمی هستند. هرچند معلمی را شغل مقدسی می‎دانند ولی خدمت در آستان نورانی حضرت رضا(ع) دارای ارزش مضاعفی است. 
وی با ارائه گزارش مختصری از عملکرد یک‌ساله بنیاد فرهنگی رضوی اظهار کرد: در مدارس امام رضا(ع) در پی تربیت نسلی مؤمن، انقلابی، کارآمد، آشنا و آمیخته با فرهنگ رضوی است که با تأکید بر مبتنی بر ساحت‌های ۶گانه، تعلیم و تربیت شود. 
به گفته مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، الگوسازی یکی از مهمترین اهداف بنیاد فرهنگی رضوی در مدارس امام رضا(ع) است؛ مدارسی که بر اساس استاد بالادستی به عنوان پیشران نظام آموزش و پرورش خدمت کند. 
مدارس امام رضا(ع) به منظور الگوسازی در حوزه های متنوعی از جمله سیاست‌گذاری، ریل گذاری و جریان‎سازی در حال فعالیت است. در همین راستا، در یکسال‌ونیم اخیر ۱۵ سند آموزش و پرورش از قبیل شناسایی و طراحی نظام مسائل بنیاد، تدوین اساس‌نامه پژوش‌سرای دانش آموزی، تدوین برنامه تحولی 3 ساله بنیاد، شیوه نامه جذب، تربیت و توسعه حرفه‌ای و ارزشیابی از عملکرد معلمان در مدارس و... تهیه شده و در دست اجرا است.  
علی پرست افزود: در حوزه متربیان و اولیا در حال بهبود مستمر عملکردهای آموزشی و پرورشی مبتنی بر روش‌های نوین یادگیری هستیم. رویکرد سوال‌محور، بازی‌وارسازی آموزش و تولید ابزارهای آموزشی، آموزش زبان از دوه ابتدایی تا متوسطه‌ها به شیوه سطح‌بندی، طرح سه ساله کنکوراز این جمله‌اند. 
به علاوه، از ظرفیت سایر مجموعه‌های آستان قدس رضوی از جمله دانشگاه های رضوی و امام رضا(ع)، بنیاد پژهش های اسلامی، مؤسسه های جوانان و آفرینش‌های هنری، به‌نشر، سازمان کتابخانه‌ها، کسب و کار رضوی در کنار سایر نهادهای استانی از قبیل آموزش و پرورش، سپام امام رضا(ع)، شهرداری مشهد، فنی‌وحرفه ای با امضای تفاهم‌نامه جهت رشد و توسعه ظرفیت‌های مدارس استفاده می‌شود. 
وی، اصلاح شهریه و سیاست‌های سرمایه‌گذاری، تجهیز، به‌سازی و استانداردسازی فضای آموزشی مدارس، توجه به کارآفرینی و اشتغال‎زایی دانش آموزان و اولیای آنها، برگزاری اردوهای علمی، فرهنگی و مهارتی، اجرای ورزش تخصصی در رشته‌های شنا و ژیمناستیک، برگزاری المپیاد ورزشی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، وقف و نذر و نیز مکارم اخلاق در قالب های نوین را از دیگر اقدامات محوری در بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس اعلام کرد.  
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی ادامه داد: برگزاری نشست‌های معرفتی و بصیرتی در حوزه شبهات دینی و مسائل انقلاب اسلامی، برگزاری دوره‌های متنوع مهارت‌افزایی و ارزش‌آفرینی در حوزه‌هایی از قبیل آمادگی برای حضور و کسب رتبه‌های برتر جشنواره‌ها و المپیادهای علمی و پژوهشی، تولید 20 هزار دقیقه محتوای الکترونیکی برای تأمین نیاز ساحت اقتصادی، افتتاح آکادمی اصلاح ساختار قامتی و حرکات اصلاحی و سنجش و ارائه  کارنامه سلامت جسمانی به اولیای دانش آموزان، از دیگر حوزه‌های فعالیت 19 واحد مدارس امام رضا(ع) است.  
وی همچنین بر اهمیت تأسیس هنرستان‌ها تأکید کرد و ادامه داد: ما می‌توانیم آموزش و پرورش و هنرآموزان هنرستان‌ها را با استفاده از ظرفیت‌ بی‌بدیل موجود در آستان قدس رضوی به بازار کار و اشتغال متصل کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی