پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۱۶

آغاز به کار رسمی فعالیت مراکز تحقيقاتی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)

مركز تحقيقات كاربردي «تبليغ و تربيت ديني امام رضا (ع)» و «مركز تحقيقات فناوري هاي زيستي و سلامت» به صورت رسمي افتتاح و فعاليت خود را آغاز كرد.

به گزارش آستان‌نیوز، با توجه به انتصاب رؤساي مراكز جديد تحقيقاتي دانشگاه از سوي دكتر رجوعي، رئيس دانشگاه بين المللي امام رضا(ع)، اين مراكز به صورت رسمي در ساختمان واحد بين‌الملل (غدير) دانشگاه افتتاح و فعاليت خود را آغاز كرد.
دكتر محمد علي خليل زاده، رئيس «مركز تحقيقات تحقيقات فناوري هاي زيستي و سلامت»، در حاشيه اين مراسم درباره زمينه‌هاي تحقيقاتي اين مركز گفت: بومي‌سازي تجهيزات پزشكي و ارائه روش‌هاي نوين تشخيصي، ارائه راهكارهاي درماني در جهت پيشگيري و يا بهبود سلامت جسم و روان در بيماران و رفع كاستي‌هاي ناشي از آسيب‌هاي مغزي و توليد سامانه‌هاي هوشمند به كمك علوم اعضاي محاسباتي و شناختي از جمله زمينه‌هاي فعاليت مركز تحقيقات فناوري‌هاي زيستي و سلامت است.
وي گروه‌هاي فن‌آوري‌هاي مهندسي پزشكي و سلامت، علوم اعصاب شناختي و سيستم و سيبرنتيك را گروه‌هاي پژوهشي معرفي كرد كه مي‌توانند در اين مركز تحقيقات حضور و فعاليت‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي خود را دنبال نمايند.
دكتر نعمت الله فيروزي، رئيس «مركز تحقيقات كاربردي تبليغ و تربيت ديني امام رضا (ع)» نیز در مورد اهداف ايجاد اين مركز تحقيقاتي گفت: اين مركز تلاش دارد تا ضمن تبيين كاربردي آموزه هاي تربيتي اسلام با محوريت معارف اهل بيت(ع) به ويژه امام رضا(ع)، تجربيات موفق و توليدات دانش تخصصي با محوريت تجربه‌نگاري دستاوردها و اقدامات موفق در حوزه تربيت ديني را تبادل کند.
وي پاسخگويي به نيازها و مسئله‌هاي حوزه تربيت ديني آستان قدس رضوي و زمينه‌سازي براي نقش‌آفريني مؤثر مجموعه هاي تربيت محور اين آستان مقدس را از ديگر اهداف تأسيس «مركز تحقيقات كاربردي تبليغ و تربيت ديني امام رضا (ع)» عنوان كرد و افزود: گروه‌هاي مطالعات كاربردي كودك و نوجوان، زن و خانواده و ارتباطات و رسانه مي‌توانند ذيل اين مركز كارهاي پژوهشي خود را دنبال کنند.
عضو هيأت علمي گروه معارف اسلامي دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) در ادامه «فلسفه تربيت ديني، نظريه‌ها و الگوهاي تربيت ديني»، «تربيت ديني و چالش‌هاي جهان معاصر»، «نهادها، اماكن مذهبي و مراكز و سازمان‌هاي تربيتي» و «تربيت ديني و معارف رضوي» را زمينه‌هاي تحقيقاتي اين مركز معرفي كرد.
شايان ذكر است، تأسيس و راه‌اندازي «مركز تحقيقات كاربردي تبليغ و تربيت ديني امام رضا (ع)» و «مركز تحقيقات فناوري‌هاي زيستي و سلامت» و «مركز تحقيقات شهرسازي و معماري امام رضا(ع)» به تاييد هيات امناي دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) رسيده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی