پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۱۷

پیش‌بینی افزایش 27 درصدی تولید و جذب چغندر قند در شرکت قند چناران

مدیرعامل شرکت قند چناران از پیش‌بینی افزایش 27 درصدی رونق تولید و جذب چغندر قند در این کارخانه در سال «مهارم تورم و رشد تولید» خبر داد.

حمیدرضا ناطقی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: سال گذشته 145 هزار و 820 تن چغندر قند دریافت شد که امسال با اقدامات صورت گرفته، این رقم تا 186 هزار تن افزایش خواهد یافت.
وی افزایش تولید شکر سفید و ملاس را یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار شرکت قند چناران در سال جاری عنوان کرد و افزود: همچنین تولید تفاله‌های خشک، دونم و آبدار بیشتر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت قند چناران ادامه داد: این شرکت در راستای شعار سال با همکاری کشاورزان منطقه برای تولید بیشتر چغندر قند، علاوه‌بر ایجاد اشتغال و تولید چغندر مرغوب با عیار بالا، گام بلندی را برای تولید حداکثری شکر سفید و هم چنین فرآورده‌های جانبی آن برداشته است.
او افزود: شرکت قند چناران درصدد است علاوه‌بر بکارگیری نیروهای بومی و متخصص و کارشناسان مجرب، ماشین‌آلات کارخانه را تجهیز و بروزرسانی کند.
ناطقی درباره برخی مشکلات پیش رو برای تحقق «مهارم تورم و رشد تولید» گفت: نبود سهولت در تامین قطعات ماشین‌آلات خارجی، نوسانات شدید ارزی، عدم اطلاع‌رسانی به موقع برای قیمت خرید چغندر از طرف دولت، قیمت بالای حامل‌های انرژی و پایین بودن دستمزد کارکنان نسبت به تورم موجود، از جمله این موارد به‌شمار می‌رود.
 

بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان
او با تاکید بر اهمیت تولید بر مبنای دانش و استفاده از ظرفیت مراکز علمی تصریح کرد: شرکت قند چناران برای افزایش کمی و کیفی تولید خود، از توان شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفته است.
ناطقی ادامه داد: علاوه‌بر بهره‌گیری از توان دانش‌بنیان‌ها در فرایند تعمیرات دستگاه‌ها و ماشین‌آلات کارخانه، برای دستیابی به بازدهی بیشتر در زمان تولید هم از ظرفیت آن‌ها استفاده شده است که در این راستا با استفاده از سیستم‌های ابزار دقیق توانستیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.
 

بازسازی نیروگاه کارخانه قند چناران
مدیرعامل شرکت قند چناران، مطالعه و اجرای پروژه‌های مرتبط با بازسازی نیروگاه و افزایش ظرفیت آن را یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه در سال جاری دانست و اظهار کرد: امسال همچنین برنامه‌ریزی شده تا ماشین‌آلات برای رسیدن به راندمان بالا و ضایعات کمتر بروزرسانی شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی