پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۱۷

حضور فعال آستان‏ قدس‏ رضوی در سی و چهارمین نمایشگاه بین‏‌المللی کتاب تهران

سازمان علمی و فرهنگی آستان ‏قدس رضوی با حضور 7 مؤسسه زیر مجموعه در این رخداد بزرگ فرهنگی کشور آثار علمی پژوهشی خود را ارائه می‏کند.

حسن آرام، معاون اجتماعی‌سازی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در گفت وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، ضمن اشاره به نحوه حضور مجموعه آستان قدس رضوی در این نمایشگاه گفت: آستان‏ قدس رضوی با ارائه 1900 عنوان کتاب در 3 غرفه کودک، بزرگسال و بین الملل آثار علمی، پژوهشی خود را به محققان و بازدیدکنندگان عرضه می‌کند.

آرام با بیان اینکه  از 1900 عنوان اثر عرضه شده در این نمایشگاه تعداد 149 عنوان کتاب چاپ نخست است، گفت: امسال ویژه مخاطبان کودک و نونهال نیز 50 عنوان کتاب ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال از کتاب ‏های عربی و انگلیسی که توسط مؤسسات علمی آستان ‏قدس رضوی منتشر شده است در بخش بین‏‌الملل نیز  200 عنوان اثر به زبان‌های مختلف عرضه می‌شود.

پاسخگویی به مسائل جوانان در طرح «بی‏نهایت شو»

معاون اجتماعی‌سازی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، تصریح کرد: در همین راستا آستان‌‏قدس رضوی با حضور کامل در بخش‏های جنبی نمایشگاه برای میزبانی از جوانان این مرز و بوم غرفه‌‏ای را با استفاده از خود جوانان با عنوان مؤسسه جوانان و تشکل‏های انقلابی برپا کرده است که در طرحی با عنوان «بی‏نهایت شو» به مذاکره حضوری و رودرروی جوانان با یکدیگر و طرح مسائل می‌پردازد.

وی ادامه داد: با برنامه‏‌ریزی از پیش تعیین شده در سرای اهل قلم نمایشگاه نیز 12 نشست علمی با حضور نویسندگان خبره و برجسته کشور تدارک دیده شده است.

آرام در ادامه به موضوعات برخی از این نشست‏های علمی، پژوهشی اشاره کرد: «نقش آستان‏ قدس رضوی در حفاظت اسناد تاریخی»، «اخلاق‏ پژوهی در جهان اسلام»، «مرزهای ناشناخته در اخلاق»، «الهیات کاربردی» و همچنین نشست معرفی و بررسی اهداف و رویکردهای کنگرۀ جهانی امام رضا(ع) و «سیره ‏پژوهی امام رضا (ع)» از جمله عناوین این نشست‌ها است.

وی همچنین رونمایی از آثار «فهرست‌های جدید نسخ خطی آستان ‏قدس رضوی» دوره 5 جلدی، «بازشناخت تفاسیر خطی فارسی»، «سه‏ شنبه‏ های علمی فرهنگی آستان ‏قدس رضوی» به ‏عنوان منظم ‏ترین برنامه معرفی نفایس خطی در ایران و اثری با عنوان دیگردوستی در ادیان ابراهیمی را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه مخاطبان این نمایشگاه برشمرد.

چاپ و عرضه آثاری بر اساس سوالات محققان

آرام تصریح کرد: آستان ‏قدس رضوی همه ساله در این رویداد بزرگ بین‏ المللی کتاب‏ های منتشر شده جدید خود را بر اساس سوالاتی که در سال‌های قبل از سوی محققان در همین نمایشگاه‏ ها مطرح می‏شده و در این خصوص تحقیق نشده است را توسط مراکز علمی خود چاپ کرده و به مخاطبان عرضه می‏کند.

وی گفت: در همین راستا امسال کتاب‏ های مختلف مانند محجةالبیضا یا (راه روشن) کتاب های «اخلاق امام محمد غزالی»، «اخلاق ‏پژوهی در جهان اسلام» و «مرزهای ناشناخته در اخلاق» و رمان های «مرا با خودت ببر»، «غریب قریب»، «تا ابد با تو می‏مانم» و کتاب‏های تحقیق جامع برای کتابخانه‌‏ها و محققان همانند «المعجم فی فقه لغة القرآن و سرالبلاغه»، «ذخیرة المعاد»، «مناهج الفقها»، «اجازات العلما»، «بازشناخت تفاسیر خطی قرآن کریم» به چاپ رسیده است که در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. 

توجه به موضوع نذر و وقف علمی کتاب 

وی خاطر نشان کرد: آستان‏ قدس رضوی در نظر دارد بحث نذر و وقف علمی کتاب را ویژه محققان و پژوهشگران علم اجرایی کند در همین راستا علاقمندان می‏توانند تحقیقاتشان را در قالب نذر یا وقف به مخاطبان عرضه کنند و این امر امسال در نمایشگاه برجسته‌تر خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی