پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۱۷

نگارخانه رضوان میزبان نمایشگاه نقاشیخط «بیکرانگی تکرار» شد

 نمایشگاه آثار نقاشیخط گروهی از هنرجویان کاظم خراسانی مدرس مشهدی با عنوان «بیکرانگی تکرار» در نگارخانه رضوان افتتاح شد. 

استاد خراسانی در خصوص نمایشگاه بیکرانگی تکرار که بعدازظهر شنبه 16 اردیبهشت ماه در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت، در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: نزدیک به 50 اثر از 25 هنرجویم در دوره‌های آموزشی تکنیک‌های نقاشیخط و کوفی‌های نوین در این نمایشگاه در معرض دید عموم علاقه‌مندان گذاشته شده است. 
وی با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه از آثار هنرجویانش در حدود سه ماهه اخیر در خارج از کشور و فروش قابل توجه آثار آنان گفت: نزدیک به 70 درصد آثار نمایشگاه گروهی بیکرانگی تکرار در دو هفته اخیر و ویژه برگزاری این نمایشگاه با تکنیک و شیوه آزاد در ابعاد مختلف خلق شده است. 
 

جایگاه هنر نقاشیخط 
این هنرمند مشهدی با بیان این‌که عنوان نمایشگاه نیز با توجه به بیکرانگی تکرار حروف در زمینه آثار هنرجویان انتخاب شده است، افزود: به طور معمول علاقه‌مندان به سه رشته گرافیک، نقاشی و خوشنویسی وارد حوزه هنری نقاشیخط شده و یا مخاطب نمایشگاه‌های آن هستند. 
وی نقاشیخط را هنری میان‌رشته‌ای دانست و تصریح کرد: همچنین نقاشی‌خط، هنری امروزی‌تر و به روزتر به شمار می‌آید که جایگاه پررنگ‌تری نیز در میان رشته‌های هنرهای تجسمی دارد. مخاطبان بیشتری نیز جذب کرده است و جایگاه خودش را در فروش آثار دارد. 
استاد خراسانی در تعریف این هنر گفت: نقاشی‌خط، گونه‌ای نقاشی است که از حروف، کلمات و اعداد به مثابه عناصر بصری در یک اثر اغلب انتزاعی استفاده می‌شود. در خلق آثار، ممکن است قوانین سنتی حروف رعایت شود یا حروف در جهت انتزاع برود. 
وی افزود: آثار نقاشی‌خط به دلیل بهره‌گیری از عنصر هویت‌مند خط و خوشنویسی در یک اثر نقاشی که دارای زبان ارائه فرامرزی و بین‌المللی است، جذابیتی دوچندان برای مخاطبان به ویژه ایرانیان دارد. بدین ترتیب مخاطبان ایرانی آسان‌تر و بیشتر با آن ارتباط برقرار می‌کنند. 
این خبر حاکی است، آثاری از روح‌الله اصغری، نیلوفر حکیمیان، مریم اعتمادی، صابر بکائیان، عسل قاسمی، عاطفه خسروی، سیداحمد حسینی ابریشمی، مجید عبدالله‌پور، سمانه ابراهیم‌پور، فرزانه صبور ملکی، هانیه رافتی، صبا خردمند، زهرا دهقان، کتایون روزبهی، ریحانه رحیقی، زهرا حسینی، فاطمه یادگاری، راحله کافی، مژگان کمالی، بهناز صولتی، مریم نصرتی، پرستو سلامت، فاطمه صادقی، جواد صابری خوشخو و نورالسادات حسینی، در نگارخانه رضوان به نمایش درآمده است. 
شایان ذکر است، نمایشگاه آثار نقاشی‌خط گروهی از هنرجویان کاظم خراسانی تا پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402، در ساعات 9 تا 13 و 17 تا 20 در نگارخانه رضوان وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی واقع در مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، پذیرای اهل هنر است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی