پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط انتشارات آستان قدس رضوی صورت گرفت:
۱۴۰۲-۰۲-۱۹

به نشر با «آستان کتاب رضوی» ابعاد نمايشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بررسی کرد

چهارمین شماره ماهنامه «آستان کتاب رضوی» ویژه فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به مدیرمسئولی حسین سعیدی و سردبیری عطیه هراتی‌مطلق توسط به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)با پرونده ویژه بررسي نمايشگاه بين المللي كتاب تهران منتشر شد.

 به گزارش آستان نیوز، «آستان کتاب رضوی» ماهنامه‌ اختصاصی انتشارات به‌نشر است که در بخش‌های مختلف و متنوع کتاب رضوی، پرونده بررسی چرخه فروش کتاب در ایران، ماه نشر، ادبیات دینی، کتاب روی میز و اخبار به‌نشر و فروشگاه گردی، علاوه بر انعکاس فعالیت‌های حوزه نشر آستان قدس رضوی، درباره کتاب، کتابفروشی و مسائل پیرامون آن با مخاطبان خود گفت‌وگو می‌کند.

در ماهنامه نشریه اختصاصی کتاب آستان قدس رضوی در ماه فروردین و اردیبهشت، ضمن معرفي اثر فاخر رضوي با عنوان "امام رضا(ع) و زندگي" نوشته مهدي غلامعلي، به موضوعاتي چون بررسي نمايشگاه بين المللي كتاب تهران  در قالب يادداشت و گفت‌وگوهایی با دكتر حميدرضا طالبي رئيس سازمان علمي و فرهنگي، محمودرضا برازش، محمدعلي بيگلري و خانم‌ها سميه سلطانپور و فاطمه سليماني اندرياني و.... می‌پردازد.

پرونده ویژه این ماهنامه به بررسي نمايشگاه بين المللي كتاب تهران پرداخته است. در ابتدای پرونده نیز یادداشت اختصاصی دکتر عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی آمده است .او در این یادداشت وضعیت چاپ و نشر در آستان قدس رضوی را شرح می‌دهد. در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: «چاپ و نشر در آستان قدس رضوی قدمت ۱۰۰ ساله دارد و طی دهه‌های متمادی موضوع انتشار کتاب به عنوان خدمتی فرهنگی و معرفت‌افزا، یکی از مهمترین رسالت‌ها بوده است. در یکی دو سال اخیر نیز با درک این اهمیت، سند و نقشه راه چاپ و نشر آستان، پس از شناسایی آسیب‌ها و برگزاری نشست‌های کارشناسی متعدد تدوین گردیده است و مسیر اجرایی خود را طی می‌کند. غرفه آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران علاوه بر عرضه کتب متنوع نشرهای مختلف این آستان مقدس، یک مکان مناسب برای تعاملات فرهنگی و علمی محسوب می‌شود و همچون سال گذشته پذیرای فرهیختگان، اندیشمندان، اهالی کتاب، نویسندگان، و شخصیت‌های علمی و حوزوی و نخبگانی است و فرصت ارزنده‌ای برای گفتگو، تبادل تجربیات و فتح باب همفکری‌های ساده خواهد بود.»

هم‌چنین این بخش یادداشت اختصاصی محمودرضا برازش پیشکسوت چاپ و نشر کتاب نیز آمده است. در بخشی از این گفت‌و‌گو می‌خوانیم: «نمایشگاه کتاب تهران برپایه خرید کتاب گذاشته شد و برنامه‌های علمی و فرهنگی در شلوغی و ازدحام نمایشگاه در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد. از آنجایی که ایران قانون کپی رایت را به رسمیت نمی‌شناسد و ناشران ایرانی بدون اطلاع و مجوز ناشران خارجی کتب ایشان را ترجمه و چاپ می‌کنند مذاکرات مرسوم برای فروش مجوز و موارد مشابه در ایران مفهومی ندارد. به طور مثال بیش از ۲۰ ناشر در سال ۱۴۰۰ تقاضای دریافت مجوز نشر یکی از کتاب‌های پرفروش جهان را کرده‌اند. حتی در مواردی کتاب‌های پرفروش داخلی مانند قرآن کریم، مفاتیح، کتب مذهبی، دیوان شعرا و موارد مشابه را هم ناشران متعددی از روی هم منتشر می‌کنند. »

معيارهاي اثربخشي ادبيات ديني كودك و نوجوان، معرفي مجموعه‌هاي پرفروش« قصه‌ ما مثل شد ‌»، «حكايت‌هاي كمال» و «ماجراي دشت مرموز»و آشنائي با محمد ميركياني نويسنده اين آثار به بهانه برگزاري پويش ملي ماجراي دشت مرموز به همراه يادداشت داوود اميريان  در تجليل از اين نويسنده پرآوازه از دیگربخش‌های ماهنامه «آستان کتاب رضوی» است.

در كنار توضيح طرح‎ها و پروژه‎هاي مهم و محوري انتشارات، این ویژه‌نامه گزارشي از آخرين اقدامات و فعاليت‎‎هاي حوزه‎هاي مختلف اعم از توليد، بازرگاني، روابط عمومي، فضاي مجازي و نيز حوزه كليدي محتوايي به‎نشر(ادبيات ديني) را به مخاطبان ارائه مي‎كند. 

مطالعه این ماهنامه ضمن ایجاد شناخت کاملی از مسائل جاری در حوزه نمایشگاه کتاب تهران، باعث آشنایی بیشتر با آخرین فعالیت‌ها و کتاب‌های انتشارات می‌شود. علاقمندان برای مطالعه این نشریه می‌توانند به سایت به نشر به آدرس behnashr.com و یا شبکه‌های اجتماعی این انتشارات مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی