پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۱۹

نیروهای تازه استخدام آستان قدس رضوی با مدارس امام رضا(ع) آشنا شدند

صبح امروز سه شنبه 19 اردیبهشت گروهی 90 نفره از نیروهای تازه استخدام آستان قدس رضوی با حضور در بنیاد فرهنگی رضوی از مجموعه فعالیت‌های و مدارس امام رضا(ع) آشنا شدند. 

 به گزارش آستان نیوز، سیدمحمدصادق علی پرست مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در این بازدید با ارائه توضیحاتی درخصوص مدارس امام رضا(ع) از بدو تأسیس تاکنون اظهار کرد: بیش از ۳۴ سال از فعالیت مدارس امام رضا(ع) در دو منطقه برخوردار و غیر برخوردار می‎گذرد. اولین واحد در منطقه غیر برخوردار شهرک شهید رجایی در مساحتی حدود ۱۲ هزارمترمربع تاسیس شد و سایر واحدها به مرور در مناطق مختلف شهر مشهد و یک واحد در شهرستان چناران و یک واحد نیز در شهرستان سرخس تأسیس شدند. 
وی افزود: از ۷ مدرسه مانند مدارس غیر دولتی با ۳۸۰۰ دانش آموز شهریه دریافت می‌شود که از این منبع، به 7 مدرسه در منطقه غیر برخوردار خواجه ربیع و چناران به 3200 دانش آموز خدمات می‌دهیم ولی شهریه‌ای از آنها دریافت نمی‌شود. 
به علاوه، پژوهشسرای امام رضا(ع) از مجهزترین مجموعه‌های علمی و تحقیقاتی دانش آموزی نیز تحت سرپرستی بنیاد فرهنگی رضوی در منطقه خواجه‌ ربیع در حال فعالیت است. دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) نیز در قالبی فاخر و مجهز در دوران تولیت فقید آستان قدس رضوی تأسیس شد که خود شامل امکانات و تجهیزاتی نظیر کتابخانه، رصدخانه، آزمایشگاه، سالن اجتماعات وسیع و خوابگاه است.‌ 
علی پرست با تشریح هدف این بنیاد از تربیت دانش آموز تمام ساحتی گفت: تربیت چنین دانش آموزی بر اساس اسناد بالادستی به‎ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش آموزی مؤمن، انقلابی و توانمند از جمله اهداف کلیدی بنیاد فرهنگی رضوی است و از این جهت پیشگام و الگویی برای سایر مدارس بوده و مورد وثوق و مراجعه مسئولان آموزش و پرورش در سطح کشور است.‌
وی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش جهان، نگاه جدا به مهارت آموزشی و آموزش ندارند، نگاهی جامع و یکپارچه دارند، بیان کرد: سند چشم انداز ناظر بر این نگاه تدوین شد و به جای آموزش، تعبیر تربیت چند بعدی؛ تربیت علمی، تربیت هنری، تربیت زیست محیطی، تربیت اقتصادی و تربیت سیاسی ـ اجتماعی مدنظر است و معلم باید به تمامی ابعاد شخصیت دانش آموز و نیازهای او توجه کند تا رشدی متوازن پیدا کند. ‌
وی از اجرای ۲ هزار برنامه در طول سال گذشته منطبق بر ساحت‌های مختلف تربیتی سند تحول در مدارس امام رضا(ع) خبر داد و افزود: امروز مدارس بر اساس آزمون‌ها، کنکورها و نتایج نهایی ارزیابی می‌شوند در حالی که بر اساس سند، نگاه متعالی به فرایند تعلیم و تربیت دنبال می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

بزرگترین دروغ‌ و فریب غرب، شعار دفاع از حقوق زن است
تولیت آستان قدس رضوی صیانت از کرامت زنان را ضامن حضور مؤثر اجتماعی آنان دانست و گفت: تمدن غرب از طرفی کرامت زنان را از…

تلویزیون اینترنتی