پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی
۱۴۰۲-۰۲-۲۰

تقویم عملیاتی موقوفات آستان قدس رضوی رونمایی شد

با هدف ارتقاء سطح برنامه‌ریزی حوزه موقوفات آستان قدس رضوی و به منظور افزایش دقت در اجرای دقیق نیات واقفان امام رضا(ع)، تقویم عملیاتی موقوفات این آستان با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رونمایی شد.

به گزارش آستان‌نیوز، آستان قدس رضوی طی چهار دهه گذشته همواره حساسیت ویژه‌ای نسبت به صیانت از موقوفات و رعایت غبطه وقف داشته و به مرور زمان، توان اجرایی و عملیاتی خود در این زمینه را نیز ارتقا داده است. در همین راستا در تقویم عملیاتی موقوفات، که در حاشیه جلسه شورای معاونین آستان قدس رضوی رونمایی شد، تمام موقوفات دارای نیات و مناسبت‌های خاص، تفکیک و زمان دقیق اجرای آن ثبت شده تا حوزه‌های عملیاتی مرتبط با نیت واقف، با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی بهتر، نسبت به اجرای آن اقدام کنند.
 

اقدامی برنامه‌محور در بزرگترین نهاد موقوفاتی جهان
دکتر محمد رضایی، مدیر نظارت بر موقوفات آستان قدس رضوی، درباره این تقویم گفت: آستان قدس به برکت نام مبارک حضرت رضا(ع) و ارادت قلبی شیعیان به حضرت، به بزرگترین نهاد موقوفاتی جهان اسلام تبدیل شده است و طبیعتا در این نهاد بزرگ، عواید موقوفات باید مطابق با نیات واقفین و با محوریت حرم مطهر رضوی و خدمت به زائرین امام هزینه شود، که این موضوع نیازمند برنامه‌محور بودن رویکردها و اقدامات است. 
وی افزود: این مهم همواره در طول دهه‌های گذشته نیز مورد تاکید و توجه بوده اما به منظور بهبود و ارتقای برنامه‌ریزی عملیاتی، تلاش جدیدی انجام و تقویم عملیاتی موقوفات تدوین شد.
 

تاکید تولیت آستان قدس رضوی بر امانت‌داری در وقف
رضایی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله وقف عمل امینانه نسبت به وقف است، گفت: تولیت آستان قدس رضوی نیز همواره بر این نکته تاکید دارند که متولیان حوزه وقف در این آستان در حقیقت امانتدار واقفان نیک‌اندیش هستند و باید تمام توان خود را برای اجرای دقیق نیت آنها به کار بگیرند که در پاسخ به این دغدغه تولیت معزز، تقویم موقوفاتی آستان قدس رضوی تدوین شد. 
 

ترویج شعار سال و سنت حسنه وقف
رضایی همچنین گفت: بسیاری از موقوفات رضوی در حوزه کشاوری و صنعتی هستند و تدوین و رونمایی از تقویم موقوفات، در سالی که مقام معظم رهبری آن سال را «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کرده‌اند، می‌تواند برکات وقف در عرصه تولید را به خوبی نشان دهد و به ترویج این سنت حسنه نیز کمک کند.
در این مراسم علاوه بر تقویم عملیاتی موقوفات آستان قدس رضوی، دو کتاب مرتبط با عملکرد ساختارهای مرتبط با این حوزه، با عناوین «کمیسیون ماده دو» و «کمیسیون نظارت بر عواید و مصارف موقوفاتی» رونمایی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی