پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۲۰

ساخت نخستین دستگاه کمپوست ترنر در کشور توسط شرکت شهاب خودرو 

با رویکرد تولید کود آلی از پسماند شهری، نخستین دستگاه کمپوست ترنر در کشور توسط شرکت شهاب خودرو زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی ساخته شد تا علاوه ‌بر تکمیل فرآیند تفکیک صنعتی زباله‌های شهری از مبدا، امکان تولید کود با کیفیت آلی فراهم شود.

به گزارش آستان نیوز، در این خط تفکیک صنعتی زباله شهری که با استفاده از ماشین‌آلات صنعتی و روش‌های مهندسی انجام می‌شود، زباله‌های تر و خشک از یکدیگر تفکیک شده و در مرحله بعد، پسماند حاصل از این تفکیک در فرایندی که فاقد آلایندگی زیست محیطی است، تبدیل به کود آلی با کیفیت می‌شود.
 

کمک به محیط زیست و تامین کود آلی در بخش کشاورزی
مدیرعامل شرکت شهاب خودرو با اشاره به شیوه سنتی دفن زباله در کشور تصریح کرد: باتوجه به افزایش تولید حجم زباله شهری و آلایندگی زیست محیطی در این روش، شرکت شهاب خودرو بر آن شد تا با بهره‌گیری از روش‌های مدرن دنیا، با راه‌اندازی و تولید خط تفکیک زباله، این خدمت بزرگ را به کشور ارائه کند. 
دکتر جمال‌الدین موسوی گفت: دستگاه کمپوست ترنر به گونه‌ای طراحی شده است که در سالن تخمیر و از طریق هوادهی به پسماند، کیفیت کود آلی حاصل را افزایش می‌دهد.
وی دستگاه کمپوست ترنر را به لحاظ بازدهی و قدرت، قابل رقابت با نمونه‌های خارجی مشابه دانست و خاطرنشان کرد: استقرار این دستگاه در  خط تفکیک صنعتی زباله نه تنها نقش مهمی در جمع‌آوری زباله شهری و تفکیک از مبدا دارد، بلکه می‌تواند کمک قابل توجهی برای حفظ محیط زیست و تامین کودآلی مورد نیاز بخش کشاورزی باشد.
 

تکیه بر توان داخلی
موسوی با اشاره به تولید دستگاه کمپوست ترنر با استفاده از توان داخلی اظهار کرد: این مجموعه با بهره‌مندی از کارشناسان و مهندسان زبده و نخبه کشوری و نیز توانمندی ویژه خود در ساخت و تولید انواع ماشین‌آلات صنعتی حوزه مدیریت پسماند، موفق به ساخت این دستگاه شده است.
وی درباره ظرفیت تفکیک و تولید کود آلی دستگاه کمپوست ترنر گفت: شرکت شهاب خودرو می‌تواند سالانه بیش از 3 واحد خط تفکیک صنعتی زباله را با ظرفیت 15000 تن در روز تولید و نصب کند.
موسوی ادامه داد: در خصوص دستگاه ترنر نیز شرکت نیاز داخلی را به‌صورت کامل رفع خواهد کرد و بر اساس نیاز داخل می‌تواند سالانه تا 100 دستگاه ویندرو ترنر تولید و عرضه کند که البته این تعداد بیش از نیاز داخل به این محصول است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی