پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط خادمیاران رضوی ریحان‌شهر؛
۱۴۰۲-۰۲-۱۹

مراسم وفات حضرت عبدالعظیم حسنی و شهادت حمزه سیدالشهدا برگزار شد

مراسم سالروز وفات عبدالعظیم حسنی(ع) و شهادت حضرت حمزه با حضور خادمیاران رضوی و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت در ریحانشهر برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی قوام آبادی، مسئول کانون خادمیاران رضوی ریحان شهر ضمن تسلیت شهادت حضرت حمزه سید الشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: ثواب حضرت عبدالعظیم برابر با زیارت امام حسین علیه السلام است و به چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلا عنوان شده است.

وی ادامه داد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع) یاد کرد.

قوام آبادی ابراز داشت: ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدت های علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت(ع) به شیعیان مورد توجه و تأیید اهل بیت قرار گرفته است.

قوام آبادی افزود: جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می تواند بحث مأموریت های ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. دلیل ارادت ایشان به اهل بیت خاندان عصمت و طهارت(ع) شاید دلیل هم ردیف قرار گرفتن زیارت ایشان با ثواب زیارت حضرت سید الشهدا(ع) باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی