پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در نشست مشترک هم‌اندیشی مطرح شد؛ 
۱۴۰۲-۰۲-۲۱

افزایش همکاری‌های رسانه ملی و آستان قدس رضوی برای پوشش گسترده برنامه‌های دهه کرامت 

در نشست هم‌اندیشی معاونت سیمای رسانه ملی و مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، بر افزایش همکاری‌های دو مجموعه ذیل پرچم امام رضا(ع) و پوشش گسترده برنامه‌های دهه کرامت تاکید شد.

به گزارش آستان‌نیوز، محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی درباره این نشست اظهار کرد: ظرفیت‌های رسانه‌ای آستان قدس رضوی مورد توجه ویژه سازمان صداوسیما بوده و از پوشش برنامه‌ها گرفته تا طراحی برنامه‌های مشترک و تولید برنامه‌های فاخر اعم نمایشی، تلویریزنی و مستند، در دستور کار بوده و ظرفیت رسانه‌ای این مجموعه عظیم بهره‌مند می‌شویم. 
برمهانی ادامه داد: آستان قدس رضوی در سطح  کیفی و کمی از ظرفیت رسانه‌ای بالایی برخوردار است و این مسیر در مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس روز به روز تقویت شده است. 
 

وجود هم‌افزایی خوب با رسانه‌ها
وی افزایش سطح تعامل رسانه‌های مختلف با آستان قدس رضوی را یک ضرورت برشمرد و افزود: زمانی که رسانه‌ای تمایل دارد فعالیتی مرتبط با ماموریت های آستان قدس رضوی انجام دهد و یا آستان قدس در نظر دارد برنامه‌ رسانه‌ای خاصی را طراحی کند، اگر هم افزایی‌ها بیشتر باشد و پیوست رسانه‌ای فعالیت‌ها نیز مدنظر باشد، قطعا آثار فاخرتری تولید خواهد شد و خوشحالیم که اکنون، این هم افزایی وجود دارد.
 

هم افزایی برای اجرای برنامه‌های منسجم‌تر و هماهنگ‌تر
محسن هوشمند رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان‌قدس رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از وظایف مهم مدیران و اصحاب رسانه، معرفی و رساندن زیبایی‌های کلام اهل بیت(ع) به مردم جهان است و ضروری‌است برای انجام صحیح و دقیق این وظیفه، برنامه‌ریزی جامع و مدونی در حوزه تولیدات رسانه‌ای و نشر حداکثری آن‌ها صورت گیرد.
هوشمند ضمن قدردانی از تعاملات و همکاری‌های مستمر معاونت سیمای رسانه ملی با مرکز ارتباطات آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی و سازمان صدا و سیما به عنوان دو نهاد انقلابی و برخوردار از روحیه جهادی باید هم‌افزایی بیشتری داشته باشند تا با اجرای برنامه‌های منسجم‌تر و هماهنگ‌تر، بتوان شاهد جریان‌سازی‌ موثرتری ذیل پرچم امام رضا(ع) بود. 

 
حرکت حول شعار محوری دهه کرامت 

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در ادامه به در پیش بودن دهه کرامت اشاره و تصریح کرد: در آستانه دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) قرار داریم و آستان قدس رضوی شعار محوری این دهه را «همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه، همدلی و امید آفرینی» انتخاب کرده است. 

وی افزود: مرکز ارتباطات و رسانه آستان نیز رویکرد محوری برنامه‌های این ایام را همدلی و امیدآفرینی تعیین کرده است و امیدواریم بتوانیم با همکاری رسانه‌های جمعی و به‌ویژه صداوسیما، این مهم را در سراسر کشور محقق کنیم. 

هوشمند تصریح کرد: همزمان با آغاز دهه کرامت، جشن‌های شکوه رضوان در حرم مطهر رضوی و همچنین حرکت کاروان‌های زیر سایه خورشید به سمت اقصی نقاط ایران و جهان آغاز می‌شود و با همکاری معاونت سیمای رسانه ملی، این دو مراسم، به شکل خاص و در قالب پوشش زنده، از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد تا فضای عمومی کشور مملو ار شور، نشاط و معنویت دهه کرامت شود و همه ارادتمندان به امام رضا(ع) فرصت همراهی رسانه‌ای با این برنامه‌ها را داشته باشند. 
 

 حرم مطهر رضوی، سرشار از سوژه‌های ناب رسانه‌ای 

هوشمند در ادامه به ظرفیت‌های بی‌بدیل حرم مطهر امام رضا(ع) در حوزه سوژه و ایده رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: رویداد‌های نادر و بی‌نظیری در صحن و سرای بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) شکل می‌گیرد که از آن‌ها می‌توان به عنوان سوژه‌های خاص استفاده و برای تولید آثار متنوع رسانه‌ای اثرگذار و فاخر استفاده کرد، بر همین اساس پیشنهاد ما به همه رسانه‌ها، به ویژه رسانه ملی این است که سوژه‌یابی از رویدادهای خاص حرم مطهر را در دستور کار داشته باشند. 

وی افزود: مرکز ارتباطات و رسانه آستان نیز حداکثر تعامل را با اصحاب رسانه خواهد داشت تا در یک همکاری مشترک بتوانیم آثاری متنوع‌تر و اثرگذارتر در حوزه فرهنگ و معارف رضوی تولید کنیم. 
 

اهمیت دچار نشدن به روزمرگی در برنامه‌های مناسبتی
میثم مرادی، دبیر ستاد دهه کرامت صدا و سیما نیز در این نشست اظهار کرد: بسیار خرسندیم که توفیق نصیبمان شد تا در دهه پرفیض کرامت، در سنگربانی و تبیین آموزه‌های دینی و معارف رضوی قدمی برداریم. 
وی ادامه داد: تولید برنامه‌های ویژه مناسبت‌های مذهبی شاید برای ما تبدیل به امری روزمره شده باشد، اما باید با فاصله‌ گرفتن از روزمرگی، تلاش کنیم همواره تنوع و تحول در این برنامه‌ها را مد نظر قرار دهیم. 

وی افزود: ولادت با سعادت حضرت رضا(ع) و جشن‌های ایام دهه کرامت یکی از ویژه‌ترین ایام مناسبتی در کشور ما است که ما باید در حوزه تولیدات رسانه‌ای 

مرتبط با آن، به نحو احسن به وظیفه خود، که تبیین معارف و آموزه‌های رضوی است، عمل کنیم زیرا همه ما ریزه‌خوار این حضرت هستیم. 
 

 
تدوین برنامه‌های ویژه در رسانه ملی 

مرادی گزارشی از برنامه‌های سیمای ملی برای دهه کرامت امسال نیز ارائه کرد و گفت: برای خدمت در این عرصه، طی دو هفته اخیر جلسات متعددی بین مرکز طرح و برنامه سیما و مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی برگزار شد که خروجی آن تدوین بسته محتوایی برنامه‌های معاونت سیما در دهه کرامت است. 
 

 فهرست برنامه‌ها شبکه‌های سیما 

وی فهرست برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده برای پخش در دهه کرامت را هم تشریح کرد. 

به گفته مرادی شبکه دوم سیما در این ایام برنامه‌هایی همچون پخش سخنرانی‌های مذهبی، مستند معماری حرم و برنامه خط سوم با محوریت گفتگو در زمینه حجاب را پخش خواهد کرد. 

همچنین شبکه سه سیما، با برنامه‌هایی مانند «چایخانه حضرت»، برنامه «پناه» به مدت ده شب در مدرسه میرزا جعفر و برنامه «سمت خدا» در حرم مطهر رضوی به مدت ده روز، میهمان خانه‌های مردم خواهد شد. «شگفتانه» از شبکه چهار سیما،  ویژه برنامه «فراز»، ده برنامه مسجدمحور و یک برنامه مستند از شبکه پنج سیما، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام است. 

شبکه قرآن نیز با همکاری آستان قدس رضوی و شبکه نهال برنامه «منم بچه مسلمان» را از رواق کودک حرم مطهر رضوی پخش می‌کند و شبکه سلامت نیز در ویژه برنامه‌ای به موضوع طب‌الرضا می‌پردازد. شبکه نهال جشن ویژه دختران نوجوان در حرم مطهر رضوی را نیز پوشش خواهد داد. از دیگر برنامه‌های پیشنهادی، پخش صلوات خاصه حضرت رضا(ع) در شب و روز میلاد حضرت در تمامی شبکه‌های ملی است. همچنین تصاویر اذان‌گاهی و اذان‌ها معطوف به حرم‌های شاهچراغ(ع)، حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) خواهد بود. 
 

 
پیشنهادات مدیران شبکه‌های سیما
در بخشی از این نشست هم‌اندیشی نیز مدیران شبکه‌های سراسری و دیگر اعضای ستاد دهه کرامت معاونت سیما، ضمن تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده در شبکه‌های مختلف، پیشنهاداتی را مطرح کردند.
برنامه‌ریزی ویژه برای تولید آثار نمایشی، تبیین جایگاه علمی حضرت رضا(ع)، جریان‌ساز کردن صلوات خاصه امام رضا(ع) در قالب پویش مردمی، توجه بیشتر به نشاط و شادابی در برنامه‌ها، معرفی مکان‌های کمتر شناخته شده حرم به مردم، توجه به نیازهای رسانه‌ای نسل امروز به ویژه کودکان و نوجوانان و برپایی پویش‌های اجتماعی مناسبتی، از مهم‌ترین نکات و پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.
گفتنی است اعضای شورای مدیران معاونت سیمای رسانه ملی در این سفر، ضمن تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع)، از نمایشگاه رواق خدمت، به عنوان نمایشگاه معرفی خدمات و دستاوردهای آستان قدس رضوی نیز بازدید کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی