پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۲۲

بازدید وزیر سابق نیرو از غرفه آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب تهران

وزیر سابق نیروی کشور از غرفه آستان قدس رضوی در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

حمید چیت‌چیان، در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری رویداد بزرگ نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری گفت: با برپایی نمایشگاه کتاب علاقمندان می‌توانند با آثار فکری و قلمی نویسندگان ایرانی و خارجی آشنا شوند و بتوانند از آنها بهره‌مند شوند. 
وی ابراز کرد: آستان قدس رضوی دارای موسسات انتشاراتی بسیار وزین و موفقی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی و انتشارات به نشر است که همواره آثار فاخر و ارزشمندی را تولید و به جامعه هدف عرضه کرده است و جای تقدیر و تشکر دارد.
چیت‌چیان تصریح کرد: کتاب ارزشمند «المعجم فی فقه لغه القرآن سر بلاغه» یکی از آثار فاخری است که توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تولید شده و تا کنون 47 جلد از آن منتشر شده است، در واقع این کتاب ما را با معانی دقیق کلمات قرآنی آشنا می‌کند.
 وی ادامه داد: همچنین با مطالعه این اثر پی می‌بریم که در طول تاریخ لغت‌شناسان عرب و مفسرین قرآن، لغات قرآنی را چگونه معنا کرده‌اند و این مهم به اهل تحقیق و کسانی که می‌خواهند مطالعات دقیق قرآنی انجام دهند کمک شایانی می کند و ضمن تسهیل در امر پژوهش و تحقیق آنان را از مراجعه به سایر آثار بی‌نیاز می‌کند.
وزیر سابق نیروی کشور در ادامه به کتاب «النصوص فی علوم قرآن» از دیگر آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه این اثر  مرجع مهمی در علوم قرآن است، گفت: اين اثر حاوى مجموعه‌اى از «نصوص» مرتبط با موضوع «نزول» است كه برحسب ترتيب زمانى از قرن سوم هجرى تا زمان حاضر، فراهم آمده است.
 وی همچنین آثار ترجمه‌ای را از دیگر افتخارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی ذکر کرد و گفت: ترجمه «ریاض السالکین فی شرح صحیفه سیدالساجدین(ع)» تالیف مرحوم سید علی مدنی شیرازی با کیفیت بسیار خوبی در این مرکز ترجمه شده و در اختیار فارسی زبانان قرار گرفته است.
چیت‌چیان در پایان ابراز امیدواری کرد آستان قدس رضوی کارهای پژوهشی گسترده‌تری را بتواند به سامان برساند و در اختیار عموم مردم قرار دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی