پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛
۱۴۰۲-۰۲-۲۲

به‌نشر مجموعه ۴۰ جلدی «سلام بر گل نجمه» را رونمایی می‌کند

به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، مجموعه ۴۰ جلدی «سلام بر گل نجمه» را در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می کند.

به گزارش آستان‌نیوز، مراسم رونمایی از مجموعه «سلام بر گل نجمه» شنبه مصادف با ۲۳ اردیبهشت ماه ساعت۱۰:۳۰ در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی، شبستان راهرو۲۲غرفه ۱۲ میزبان حضور جمعی از علاقه‌مندان و دوستداران علم و فرهنگ خواهد بود.

 دبیری این مراسم را رامونا میرحاجیان‌مقدم بر عهده دارد. کاظم طلایی مدیرهنری این مجموعه، مجید ملامحمدی نویسنده و دبیر طرح، محمود پوروهاب ناظر طرح و جمعی دیگر از نویسندگان در این مراسم حضور دارند.

«سلام بر گل نجمه»؛ شامل 40 کتاب داستانی درباره زندگی امام رضا(ع)، آموزه‌های رضوی، حرم شناسی، فلسفه و چیستى زیارت و آداب آن، زیارتنامه (مقداری از متن زیارتنامه با زبان ساده برای کودکان)، مکان‌ها، آثار و بناهاى داخل حرم مطهر رضوی، به سبک و سیاق و ادبیات امروزی برای کودکان و نوجوانان است که دبیری این مجموعه کتاب را مجید ملامحمدی نویسنده برجسته حوزه ادبیات کودک و نوجوان برعهده دارد و نویسندگان این مجموعه افراد سرشناسی مانند مصطفی رحماندوست، محمدرضا شمس، کلر ژوبرت، محمود پوروهاب و... هستند.

 کتاب‌های «به دنبال آب بروید»، «صبح روز هفتم»، «آرزوى مادربزرگ»، «قصه یک پیراهن»، «فردا عید است»، «مهمان عزیز»، «کسى که از او خجالت نمى‌کشیدم»، «مثل ماه و شکوفه‌ها»، «گنجشک به امام چه گفت»، «دست‌هاى مهربان»، « آرزوى مادربزرگ‌»، « با هم غذا مى‌خوریم»، «مزد کارگرها»، ، « نقاشى قشنگ» و ... برخی از عنوان‌های کتاب‌های طرح «سلام بر گل نجمه» است که به قلم جمعی از نویسندگان برتر حوزه ادبیات کودک و نوجوان از جمله ناصر نادرى، کلر ژوبرت، سید محمد مهاجرانی، حامد جلالى، على اصغر کاویانى، على بابا جانى، سید سعید هاشمى، مژگان شیخى، افسانه موسوى گرمارودى، محمود پوروهاب، سید سعید هاشمى، حسن احمدى و رقیه ندیری نوشته شده است.

 اتقان منابع حدیثی، حکایات و روایات بکار رفته در داستان‌ها، فاخر و متقن بودن آثار از لحاظ شاخصه‌های ادبی، نوبودن سوژه‌ها و مطالب، صفحه آرایى جذاب و تصویرگرى خوب، بهره‌گیری از قلم نویسندگان و شاعران توانای کشور ، همکاری بیش از 30 تصویرگر کتاب‌های کودک و نگارش داستان‌ها به زبان امروزی برای مخاطب کودک از ویژگى‌هاى بارز این مجموعه است که به شناخت دقیق و کامل کودکان و حتى نوجوانان از امام رضا(ع) منجر مى‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی