پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

محمد ميرکياني در غرفه کتاب‌های انتشارات به‌نشر؛
۱۴۰۲-۰۲-۲۳

کودکان را همانند بزرگسالان باید بتوانیم جذب کتاب و کتابخوانی کنیم

محمد ميرکياني مرد هزار قصه ایران و نویسنده فعال حوزه کودک و نوجوان در بازدید ازغرفه کتاب‌هاي پروانه انتشارات به‌نشر در نمايشگاه کتاب تهران گفت: حضور کودکان در محيط نمايشگاه در ترويج کتاب و کتابخواني اثرگذار است. اينکه گاهي مشاهده مي‌شود، والدين بدون حضور فرزندانشان به نمايشگاه مي‌آيند و خودشان کتاب‌هايي را براي کودک خود تهيه مي‌کنند، صحيح نيست.

به گزارش آستان‌نیوز، نویسنده کتاب‌های کتاب‌هاي پرفروش انتشارات به‌نشر درباره ضرورت حضور کودکان در نمایشگاه و فرهنگسازی برای مطالعه کتاب اظهار کرد: يکي از اقدامات جالب و مهم دربرپايي غرفه ويژه کودک توجه به غرفه‌آرايي از جنبه بصري و زيبايي است. استفاده از اشکال، رنگ‌ها و ايجاد محيط امن و شاد به جذب کودکان به غرفه کتاب‌ها کمک مي‌کند. بادکنک‌آرايي در غرفه انتشارات به‌نشر آن هم به رنگ پرچم ايران در سقف غرفه ابتکار و خلاقيتي خوبي بود.

وی ادامه داد: نکته ديگر چيدمان کتاب‌ها در قفسه است. چيدمان کتاب بايد به گونه‌اي باشد که کتاب در نزديکترين مکان به کودک و در معرض ديد او قرار گيرد تا به راحتي و سهولت بتوانند کتاب را ببينند. همچنين بايستي کتاب‌ها را در دردسترس کودک قرار دهيم به طوري که بتواند کتاب را در دست بگيرد و ورق بزند.

میرکیانی در ادامه مطرح کرد:حضوراهل قلم و نويسندگان در غرفه کتاب‌ها در کنار بازديدکنندگان خيلي مهم است. همين که بچه‌ها و خانواده‌ها نويسنده کتاب را مي‌بينند درباره داستان‌ها صحبت مي‌کنند، تاثير مثبتي در ايجاد علاقه‌مندي کودک به مطالعه کتاب دارد. حتي اگر در آن زمان کتابي را خريداري نکنند.
 

کودکان را همانند بزرگسالان باید بتوانیم جذب کتاب و کتابخوانی کنیم


کتابخوان کردن کودکان تنها با خرید کتاب میسر نمی‌شود

نویسنده فعال و پیشکسوت حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: حضور کودکان درمحيط نمايشگاه نيز در ترويج کتاب و کتابخواني اثرگذار است. اينکه گاهي مشاهده مي‌شود والدين بدون حضور فرزندانشان به نمايشگاه مي‌آيند و خودشان کتاب‌هايي را براي کودک خود تهيه مي‌کنند، صحيح نيست. به عقيده من خانواده‌ها حتما با فرزندانشان به نمايشگاه بيايند و اين را يک تفريح و بازدید خانوادگي بدانند. آن‌ها باید کودکان را با خود به نمايشگاه بياورند تا کودکان نيز کتاب‌ها را ببينند و آشنا شوند. قطعا مجموعه اين عوامل در جلب توجه مخاطب کودک به کتاب و کتابخواني اثرگذار خواهد‌ بود.

ميرکياني بيان کرد: برخی از آثارم از جمله مجموعه کتاب‌هاي «قصه ما مثل شد»، «سه گانه ماجراي دشت مرموز»، «حکايت‌هاي کمال»، «هميشه قصه‌اي هست» سال‌هاي گذشته در نمايشگاه کتاب عرضه شده بود و امسال نیز مجموعه 5 جلدي‌‌ «داستان‌هاي بي دانه» براي اولين بار در سي و چهارمين نمايشگاه کتاب تهران در دسترس کودکان گروه سني الف و ب قرار دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی