پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۲۳

بازدید رایگان از کتابخانه و موزه ملی ملک در دهه کرامت

مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک هم‌زمان با دهه کرامت 1402 از گردشگران در تالارهای موزه‌ای این موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران به رایگان میزبانی می‌کند.

به گزارش آستان نیوز، عموم دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی به ویژه تهرانگردان می‌توانند از یکشنبه 31 اردیبهشت مقارن با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا چهارشنبه 10 خرداد 1402 مقارن با سالروز ولادت امام رضا(ع)، به رایگان از تالارهای موزه ملی ملک نخستین موزه وقفی- خصوصی کشور بازدید کنند.
مجموعه آثار گوناگون تاریخی و هنری از روزگاران باستان تا دوران معاصر در تالارهای موزه‌ای از جمله سکه، تمبر، خوشنویسی و نگارگری، جلد و قلمدان لاکی، هنر و زندگی، علوم در ایران اسلامی، هزارداستان، کمال‌الملک، تک اثر و... در کتابخانه و موزه ملی ملک در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. 
همچنین تالار حاج حسین آقا ملک بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک و تالار آثار اهدایی بانو عزتملک ملک؛ دختر بزرگ حاج حسین آقا در این موقوفه روایتگر خدمات نیک‌اندیشانه این خانواده فرهنگ‌دوست در حوزه حفظ و اشاعه فرهنگ و تاریخ کشور است.
این خبر حاکی است، مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک هم‌زمان با دهه کرامت 1402 برنامه‌های گوناگون فرهنگی، آیینی و معنوی به اجرا می‌گذارد.
شایان ذکر است، این مجموعه در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر حضرت رضا(ع) وقف شده است و در حال حاضر از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا ساعت 16:50 به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» آماده میزبانی از علاقه‌مندان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی