پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۲۴

نگارخانه رضوان با آثار نگارگری به «رنگ رویا» درآمد

نمایشگاهی از نگاره‌های نادره نیک‌جو بانوی هنرمند مشهدی با عنوان «رنگ رویا» در نگارخانه رضوان گشایش یافت. 

نادره نیک‌جو در خصوص نمایشگاه رنگ رویا که بعدازظهر شنبه 23 اردیبهشت ماه در نگارخانه رضوان مشهد افتتاح شد، در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: 30 اثر تذهیب و نگارگری که در 5 سال اخیر خلق کرده‌ام در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. 
وی با اشاره بر این‌که سبک نوینی را در آثارش ارائه داده است، افزود: تذهیب و نگارگری را با آبرنگ تلفیق کرده‌ام و کار جدیدی با استفاده از پرنده‌ها که حالت ملکوتی دارند، بوجود آورده‌ام. در واقع پرنده‌ها را جایگزین انسان‌ها در آثارم کرده‌ام و حس و حال انسان‌ها، عشق آنان به یکدیگر و علاقه انسان به هنر را با استفاده از پرنده‌ها نشان داده‌ام. 
 

با  هنرمند بیشتر آشنا شویم
در ادامه این بانوی هنرمند با اشاره بر این‌که تاکنون آثارش در نمایشگاه‌های گروهی متعددی در داخل و خارج از کشور به نمایش درآمده است، گفت: نمایشگاه رنگ رویا، دومین نمایشگاه انفرادی‌ام محسوب می‌شود که شاهد حضور و بازخورد بسیار خوبی از طرف استادان رشته نگارگری و هنرمندان و هنردوستان در مراسم افتتاحیه آن بودم. 
وی در خصوص سابقه فعالیت هنری خود نیز بیان کرد: از سال 1380 با ورود به دانشگاه هنر، فعالیت هنری‌ام را آغاز کردم و تحصیلاتم را هم ادامه دادم چنان‌که موفق به کسب کارشناسی صنایع دستی در گرایش نقاشی ایرانی و کارشناسی ارشد هنر اسلامی در گرایش مطالعات نظری شدم. 
 

جایگاه نگارگری در مشهد
به گفته نیک‌جو، با توجه به مذهبی بودن شهر مقدس مشهد، نگارگری که دارای نقوش اسلامی و سنتی است، در این شهر بسیار مورد توجه اهل هنر قرار دارد. در این میان، شاهد حضور پررنگ‌تر بانوان در مراکز آموزشی این رشته هنری همچون مکتب هنر رضوان بوده است. 
وی تصریح کرد: فعالیت در حوزه‌های نگارگری، تذهیب و تشعیر، آرامش خاصی به هنرمندان می‌بخشد گویی آنان را در خودش غرق می‌کند. 
این مدرس دانشگاه گفت: به نظرم علاقه‌مندان به رشته نگارگری بهتر است از مسیر دانشگاه و کسب اطلاعات تئوری وارد این هنر و زیرشاخه‌های آن شوند، اما اگر امکان ادامه تحصیل در دانشگاه را ندارند، می‌توانند از طریق مراکز آموزشی هم به فراگیری این هنر بپردازند. البته فعالیت در رشته نگارگری همچون دریایی بی‌انتها است. 
شایان ذکر است، نمایشگاه انفرادی رنگ رویا تا پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402، از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 20 در نگارخانه رضوان وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی واقع در مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، پذیرای دوستداران هنرهای اسلامی- ایرانی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی