پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۲۴

مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی، همراه آستان قدس برای برپایی دهه کرامت بانشاط

مدیران دستگاه های اجرایی مشهد مقدس و استان خراسان‌رضوی در نشست با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، بر آمادگی برای مشارکت و هم‌افزایی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های دهه کرامت و تقویت همدلی و نشاط در جامعه تاکید کردند. 

به گزارش آستان نیوز، در این نشست که با حضور مالک رحمتی برگزار شد، علاوه بر تبیین رویکرد و برنامه‌های آستان قدس رضوی، شهردار مشهد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مدیر کل اوقاف و امور خیریه و مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی و ... نیز برنامه‌های تدارک دیده شده در مجموعه خود را تشریح کردند.
 

ماموریت و اصول برنامه‌های دهه کرامت امسال
رئیس سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی در این نشست درباره اهداف و رویکرد این آستان در تدوین و اجرای برنامه‌های دهه کرامت گفت: برنامه های امسال دهه کرامت با ماموریت ارتقا اثر بخشی در گسترش مفاهیم اخلاقی در جامعه، ایجاد نشاط و امید در جامعه، افزایش سرمایه های اجتماعی و افزایش مشارکت های مردمی و حمایت از تشکلها برنامه‌ریزی شده است. 
عبدالحمید طالبی  اصول حاکم بر برنامه های این ایام را معرفت افزایی، هم افزایی، مشارکت های مردمی، نوآوری و دارا بودن پیوست رسانه ای برای تمامی برنامه های محوری ذکر کرد و افزود: دو حدیث محوری از امام رضا(ع) با مضمون 10 ویژگی کمال عقلی و همچنین حدیث «بر شما باد اخلاق نیکو» سرلوحه برنامه های دهه کرامت امسال قرار گرفته است. 
وی همچنین اظهار کرد: در مجموع 358 عنوان برنامه ثابت و محوری در حرم مطهر رضوی، سازمان علمی و فرهنگی، بنیاد کرامت رضوی، مرکز ارتباطات و رسانه و بنیاد بهره‌وری و موقوفات برای این ایام تدارک و برنامه ریزی شده است. 
 

شهرداری مشهد مهیای برپایی جشن‌های باشکوه
شهردار مشهد نیز در این جلسه گفت: محوریت و مرکز ایران پایگاه نورانی حرم علی بن موسی الرضا(ع) است و در این ایام هر زائری که وارد شهر مشهد می‌شود باید با فضاآرایی محیطی، نورآرایی و المان های شهری متوجه رویداد بزرگ جشن میلاد حضرت رضا(ع) شود. 
محمدرضا قلندر به برنامه‌ریزی ویژه مدیریت شهری برای جشن‌های دهه کرامت اشاره و اظهار کرد: امسال در این ایام در حوزه بصری شهر شاهد اقدامات ویژه‌ای خواهیم بود و در نظر داریم جشن میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) را با شکوه‌‌تر از همیشه برگزار کنیم. 
گل آرایی ویژه در سطح شهر، نصب و اکران المان‌های شهری، عرضه محصولات فرهنگی در بوستان‌های حاشیه شهر و تشرف 4 هزار نفر از خادمان شهر و پاکبانان با همراهی دخترانشان به حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت معصومه(س) از جمله برنامه‌های شهرداری برای دهه کرامت امسال بود که قلندر به آنها اشاره کرد.
 

برگزاری اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) با حضور مسئولان عالی رتبه کشور
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) نیز ضمن اشاره به برنامه های محوری این مرکز در ایام دهه کرامت، گفت: بیستمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) از آذرماه سال گذشته آغاز شده و آیین اختتامیه آن همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت رضا(ع) برگزار خواهد شد. 
مرتضی سعیدی زاده تصریح کرد: این مراسم با حضور مهمانان ویژه از جمله رئیس جمهور، وزیر ارشاد، استانداران 15 استان و همچنین خانواده معزز شهدا برگزار خواهد شد. 
وی همچنین اکران فیلم‌های سینمایی با موضوع حضرت رضا(ع) و برگزاری نشست با حضور شخصیت های بین المللی را از دیگر برنامه‌‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در این ایام دانست.
 

برنامه‌های ویژه در بقاع متبرکه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز به برگزاری برنامه‌های ویژه در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: استقبال از زائران در بقاع متبرکه و مسیرهای منتهی به شهر مشهد، بزرگداشت امامزادگان و غبارروبی بقاع متبرکه و اجرای برنامه‌هایی مرتبط با حدیث سلسله‌الذهب از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بقاع متبرکه به مناسبت دهه کرامت است. 
حجت‌الاسلام محمد احمدزاده تصریح کرد: همچنین فضاسازی‌های محیطی، تولید نماهنگ‌هایی مرتبط با موضوع زیارت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، برپایی جشن‌ روز دختر در بقاع متبرکه، تدارک دیده شده و امیدواریم بتوانیم به برگزاری باشکوه‌تر جشن‌های این دهه کمک کنیم.


آمادگی شبکه های ملی و استانی صداوسیما
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز گفت: خوشبختانه همه ساله با همدلی و هم افزایی بین تمامی دستگاه‌ها شاهد برگزاری برنامه‌های بهتری در مقایسه با سالهای گذشته هستیم که این مهم نشان دهنده باورمندی و دلسوز بودن نسبت به ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی است. 
محسن نصرپور افزود: در روزهای اخیر شاهد برگزاری جلسات متعددی با حضور مسئولان صدا و سیما و شبکه‌های ملی با مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در خصوص برگزاری برنامه‌های دهه کرامت امسال بودیم و امیدواریم حاصل این جلسات برگزاری برنامه‌هایی شایسته و در خور حضرت رضا(ع) در این ایام باشد. وی خاطر نشان کرد: تمامی شبکه‌های استانی و رادیویی نیز علاقه‌مند هستند تمام ظرفیت‌های خود را به کار گیرند و تولیداتی در خور به محبان اهل بیت(ع)  ارائه دهند.آمادگی شبکه های ملی و استانی صداوسیما
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز گفت: خوشبختانه همه ساله با همدلی و هم افزایی بین تمامی دستگاه‌ها شاهد برگزاری برنامه‌های بهتری در مقایسه با سالهای گذشته هستیم که این مهم نشان دهنده باورمندی و دلسوز بودن نسبت به ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی است. 
محسن نصرپور افزود: در روزهای اخیر شاهد برگزاری جلسات متعددی با حضور مسئولان صدا و سیما و شبکه‌های ملی با مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در خصوص برگزاری برنامه‌های دهه کرامت امسال بودیم و امیدواریم حاصل این جلسات برگزاری برنامه‌هایی شایسته و در خور حضرت رضا(ع) در این ایام باشد. وی خاطر نشان کرد: تمامی شبکه‌های استانی و رادیویی نیز علاقه‌مند هستند تمام ظرفیت‌های خود را به کار گیرند و تولیداتی در خور به محبان اهل بیت(ع)  ارائه دهند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی