پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل انتشارات ‌به‌نشر:
۱۴۰۲-۰۲-۲۵

حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب، جشن ملی کتاب را تکمیل کرد

 مدیرعامل به نشر، انتشارات آستان قدس رضوی، گفت: حضورمقام معظم رهبری در این دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جشن ملی کتاب را تکمیل کرد و ارزش افزوده‌ای به این رویداد مهم فرهنگی داد.

حسین سعیدی پس از بازدید مقام معظم رهبری از غرفه آستان قدس رضوی به خبرنگار آستان‌نیوز گفت: امسال نمایشگاه کتاب، بعد از سی و چهارمین سال برگزاری دوره‌‌های مختلف آن، متفاوت از همه سال‌های گذشته برپاشد به نحوی که در کنار نمایشگاه حضوری آثار ناشران به صورت مجازی هم عرضه می‌شود. علاوه بر آن، تعداد زیادی از کتابفروشان در سامانه خرید از کتابفروشی آثار خود را به مخاطبان عرضه می‌کنند. مجموع این عوامل سبب شده است برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را به وسعت همه ایران زمین تجربه کنیم.

سعیدی درباره حضور رهبر معظم انقلاب  در نمایشگاه، اظهارکرد: در بازدید مقام معظم رهبری، ایشان با برخی فعالیت‌های متنوع و مختلف موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی و کتاب‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و انتشارات به‌نشر آشنا شدند.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر افزود: در حضور  ایشان، گزارشی از تغییر رویکرد محتوایی به‌نشر در سال‌های اخیر ارائه و اشاره شد که به‌نشر در سال‌های قبل از ۱۳۹۶یک نشر عمومی با انتشار آثار در بیش از ۲۰ موضوع متنوع و مختلف بود که در حال حاضر تبدیل به انتشارات تخصصی در حوزه انتشارآثار معارف دینی اسلامی، سنت سیره اهل بیت(ع)، ارزش‌های نظام ولایی، دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی  شده است. این انتشارات سعی کرده همه آثار را در قالب‌های جذاب و خواندنی ادبیات دینی به مخاطبان خود عرضه کند که این بخش از فعالیت‌های انتشارات آستان قدس رضوی مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت. 

وی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه انتشارات به‌نشر منتسب به آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) است، اظهار کرد: این انتشارات همواره تلاش می‌کند برای تولید آثار در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال از منابع معتبر دسته اول شیعه استفاده کند.

سعیدی با اشاره به کتاب «چشمه‌های بهشت، گزیده عیون اخبارالرضا(ع)» درانتشارات به‌نشر تصریح کرد: ما برای اینکه بتوانیم آثار حدیثی روایی معصومین(ع) را برای عموم مخاطبان در معرض دید قرار دهیم کتاب «عیون اخبارالرضا(ع)» را که یکی از کتاب‌های قدیمی شیعه است را با ترجمه روان و ساده برای مخاطبان عمومی عرضه کردیم که مورد استقبال و بهره‌برداری عموم مردم قرار گرفت. این اثر دستمایه محتوایی برای نویسندگان و مؤلفانی قرار گرفته است که می‌خواهند در حوزه رضوی، داستان و رمان برای مخاطب کودک و نوجوان بنویسند. این اثر نیز توجه  مقام معظم رهبری را به خود جلب کرد.

وی اذعان کرد: در ادامه این بازدید،  توضیحاتی در خصوص آثار ادبیات پایداری به‌نشر، انتشار کتاب‌های زندگینامه شهدای دانشگاه علوم اسلامی رضوی و فعالیت انتشارات به‌نشر در حوزه  ادبیات دینی به مقام معظم رهبری ارائه شد  و آثار شاخص ادبیات دینی به‌نشر از جمله رمان‌های پر مخاطب«دعبل و زلفا» و «مرا با خودت ببر» به مقام معظم رهبری معرفی شد که با استقبال عموم مخاطبان این آثار در بیش از چهل نوبت چاپ و راهی بازار کتاب شده‌اند.

سعیدی با اشاره به فعالیت گسترده انتشارات به‌نشر در حوزه آثار دینی و معارف رضوی برای مخاطبان کودک و نوجوان تصریح کرد: «سلام بر گل نجمه» شامل ۴۰ عنوان کتاب برای مخاطب کودک و نوجوان درباره زندگی امام رضا (ع)، آموزه‌های رضوی، حرم‌شناسی، فلسفه و چیستی زیارت و آداب آن، زیارت‌نامه (مقداری از متن زیارت‌نامه با زبان ساده برای کودکان)، مکان‌ها، آثار و بناهای داخل حرم مطهر رضوی به سبک و سیاق و ادبیات امروزی است. این مجموعه به زودی تکمیل می‌شود و مراسم رونمایی آن در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری دراین بازدیدبه طور چکیده با فعالیت‌های انتشارات آستان قدس رضوی در حوزه کودک و نوجوان آشنا شدند. همانگونه که ایشان در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب عنوان کردند غلبه داستان‌های خارجی مربوط به کودک عیب بزرگی است، انتشارات به‌نشر بیشتر آثارش تالیفی است و در این زمینه توانسته نویسندگان برجسته کشور در حوزه کودک و نوجوان را با خود همراه کند.

سعیدی همچنین گفت: در این بازدید همچنین محمد میرکیانی نویسنده فعال و پیشکسوت حوزه کودک و نوجوان و نویسنده  پرشمار‌ترین آثار به‌نشر در خصوص سه گانه "ماجرای دشت مرموز" و نیز کاظم طلایی مدیر هنری انتشارات به‌نشر در خصوص تصویرگری آثار کودک و نوجوان توضیحاتی را محضر ایشان ارائه کردند.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی