پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 تفاهم بنیاد فرهنگی رضوی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان منعقد شد
۱۴۰۲-۰۲-۲۵

هم‌افزایی در جهت احیای زنگ کتابخوانی و رویدادهای کتاب‌محور در مدارس امام رضا(ع)

تفاهم نامه‌ای میان بنیاد فرهنگی رضوی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین دانش آموزان از مسیر اجرای طرح زنگ کتابخوانی در مدارس امام رضا(ع) یکشنبه ۲۴ اردیبهشت در محل این بنیاد امضا شد. 

به گزارش آستان نیوز، سیدمحمدصادق علی پرست با بیان اینکه کتاب با خود آورده‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: وقتی فرزندان ما در فضای مجازی مطالبی را می‌بینند، باید صحت و عدم آن را با منابع چاپی در کتابخانه‌ها تطبیق بدهند در حالی که کتاب، خود منبع موثق است و راستی و درستی را به جامعه تسری می‌دهد. توجه به کتاب، تفکر عقلایی و منطقی را در افراد جامعه رشد می‌دهد و انسان‌های فاضل و فرهیخته که گفته‌های آنها مستند و معتبر است، پرورش پیدا می‎کنند.   
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی ضمن تاکید بر فرهنگ‌سازی مطالعه در سنین کودکی و دوره ابتدایی، ادامه داد: اهتمام داریم شروع یک روز دانش آموزان در کنار تلاوت قرآن کریم، با یک کتاب آغاز شود. علاوه بر آن، بخشی از زنگ انشا به کتابخوانی اختصاص پیدا کند. روی مهارت خواندن خیلی کم کار شده و یکی از اموری که به تقویت مطالعه کمک می‌‎کند، کتابخوانی است.   
وی با بیان اینکه اکثر مدارس امام رضا(ع) از کتابخانه کلاسی و کتابخانه باز برخوردارند، افزود: تلاش شده کتاب‌ها با چینش متناسب با سن دانش آموزان و در قفسه‌های باز ارائه شوند تا با در معرض دید و دسترس قرار دادن کتاب‌ها، دانش آموزان را هر چه بیشتر به سمت خواندن و مطالعه سوق دهیم و استمرار ببخشیم.  
علی پرست پیشنهاد داد: خوب است در کنار ترویج کتابخوانی و تهیه منابع مکتوب برای دانش آموزان، بر روند اجرای طرح‌های کتابخوانی پایش و ارزیابی هم صورت بگیرد و از طریق اجرای پویش‎ها، مسابقات، جشنواره‌های مستمر و اعلام و معرفی برترین‌های حوزه کتابخوانی به افزایش سرانه مطالعه کمک کنیم.  
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی هم یکی از مهمترین اهداف اصلی این تفاهم را اجرای طرح «زنگ کتاب» در مدارس امام رضا(ع) اعلام و ابراز کرد: خوانش کتاب، رونمایی کتاب، رویدادهای کتاب محور، نشست‌های گفت‌وگوکتاب، از جمله رویدادهای کتاب محور این سازمان هستند که می‌توانند در دل طرح زنگ کتاب گنجانده شوند. 
وی در ادامه پیشنهادهایی را بیان کرد: بعد از انعقاد تفاهم نامه، کارگروه مشترکی جهت برنامه‌ریزی سال تحصیلی جدید تشکیل شود تا به این ترتیب طرح معرفی شود. توجه و احیای زنگ کتابخوانی در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب، بخش مهمی از برنامه اداره کل کتابخانه‎های عمومی در سال تحصیلی پیش رو است.  
حجت الاسلام سبزیان با ابراز تمایل نسبت به عضو شدن و رفت و آمد خانواده‌ها همراه فرزندان‌شان به فضای کتابخانه‌ای، اضافه کرد: ما آمادگی داریم برخی از کتاب‌های حوزه نوجوانان را در یکی از مدارس امام رضا(ع) رونمایی کنیم. در اولین اقدام، یک 3 گانه داستانی با مضمون امنیتی در اختیار داریم که برای رونمایی آن در فضای مدارس آمادگی داریم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی