پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک تاریخ‌پژوه مطرح کرد:
۱۴۰۲-۰۲-۲۵

تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه تاریخ و اسناد 

محمدرضا کایینی گفت: مجموعه انتشارات آستان قدس کارهای کمی و کیفیِ باارزشی انجام داده که درخور تقدیر است، اما با توجه جایگاه آستان قدس و شان و مقام امام رضا (ع)، هنوز کار زیادی بر زمین مانده که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش آستان نیوز، محمدرضا کایینی، پژوهشگر تاریخ معاصر یکشنبه ۲۴ اردیبهشت پس از حضور در غرفه عمومی انتشارات آستان قدس و بازدید از بخش‌های مختلف این غرفه گفت: انتشارات آستان قدس رضوی به ویژه به‌نشر کارهای باارزش و شایسته تقدیر زیادی در حوزه تاليف کتاب با موضوعات متنوع و نشر کتب نفیس تصویری و پژوهشی انجام داده، اما در مقایسه با شان و مقام امام رضا(ع) و جایگاه آستان قدس، می‌توان گفت همچنان ناکافی است و نیاز به تلاش و کار و پژوهش بسیار بیشتری در این زمینه است.
این تاریخ‌پژوه افزود: اگرچه کارهای صورت گرفته بسیار است، اما کار نکرده هم زیاد است و برای جبران این نقیصه باید ظرفیت‌های آستان قدس  در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. به‌طور مثال در حوزه تاریخ و اسناد تاریخیِ آستان قدس ظرفیت‌های بسیاری برای بررسی و پژوهش وجود دارد که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.
کایینی پیشنهاد کرد که درهای آرشیوهای اسناد تاریخی و سایر ظرفیت‌های پژوهشی آستان قدس باز و این ظرفیت‌های بکر در اختیار پژوهشگران قرار گیرد تا بیش از پیش شاهد تولید محصولات فرهنگی‌تاریخی فاخر و دلنشین باشیم. 
وی درخصوص حال و هوای سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم گفت: به‌رغم تمام فضاسازی‌های صورت گرفته در عرصه سیاست و حاشیه‌سازی‌های نامطلوب در فضای مجازی از جمله گرفتن ژست‌های تحریمی برخی ناشران، فضای نمایشگاه مثبت و پرشور است و با استقبال مردمی مواجه شده است.
کایینی درعین حال تاکید کرد که این شور و حال و ازدحام در نمایشگاه نباید ما را دچار فریب و اغوا کند، زیرا سرانه مطالعه در کشور پایین است و مردم ایران کم کتاب می‌خوانند که این مسئله ریشه در عوامل مختلف از جمله عوامل تاریخی دارد و رفع آن هم بر عهده مردم و هم دولت است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی