پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۲۵

استفاده از فناوری‌ها و تجهیزات روز دنیا در تولید محصولات آرد قدس رضوی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی گفت: با توجه به این‌که صنعت آرد در دنیا روز به روز در حال پیشرفت است، این شرکت نسبت به بروزرسانی فناوری‌های مورد استفاده در فرآیند تولید محصولات خود اقدام کرده است.

محمدرضا رجبی مقدم در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: صنعت آرد جزء صنایع تکنولوژی محور و تجهیز محور است و بروز بودن تکنولوژی‌ها و ماشین‌آلات تولید، نقشی اساسی در کیفیت محصول نهایی و توان رقابت در بازار دارد.
او با اشاره به اجرای طرح بروزرسانی ماشین‌آلات تولید با هدف تحقق ظرفیت اسمی این کارخانه گفت: با اجرای این طرح در تلاش هستیم علاوه‌بر ارتقاء تکنولوژی، ظرفیت تولید را هم افزایش دهیم.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی ادامه داد: در همین راستا تجهیزاتی از یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده ماشین‌آلات حوزه صنعت آرد در دنیا خریداری شده است که امسال در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
 

تولید محصولات فناورانه در حوزه آرد
او با بیان این‌که متاسفانه گندم در بیشتر نواحی کشور، کیفیت بالایی برای تولید آرد مرغوب ندارد، خاطرنشان کرد: همین امر در کنار سایر عوامل باعث شده است تا سالانه شاهد دور ریز مقدار قابل توجهی نان در کشور باشیم.
رجبی مقدم ادامه داد: بهبوددهنده‌های آرد ترکیباتی هستند که با افزایش کیفیت آرد، می‌توانند به کاهش این ضایعات کمک زیادی کنند که البته تولید این بهبوددهنده‌ها به دانش فنی بالایی در بحث فناوری صنایع غذایی و شیمی مواد غذایی نیاز دارد.
او افزود: خوشبختانه در سال گذشته واحد تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان آرد قدس رضوی پس از طی مراحل مختلف تحقیقاتی و کار آزمایشگاهی، به این دانش فنی مهم دست یافت و توانست تمامی بهبوددهنده‌های مورد نیاز کارخانه را تولید کند.
رجبی مقدم با اشاره به برنامه‌های این شرکت درخصوص تولید انبوه انواع بهبوددهنده‌های مورد استفاده در صنعت آرد گفت: در سال جاری در صدد هستیم با هدف تنوع‌بخشی به سبد محصولات شرکت، تولید فناورانه و همچنین بهبود کیفیت و کاهش ضایعات نان، این محصولات را به تولید انبوه برسانیم و در اختیار سایر کارخانجات و صنایع پخت قرار دهیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی