پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معاون حقوقی و مجلس مرکز ملی فضای مجازی: 
۱۴۰۲-۰۲-۲۵

شاهد تحول مثبت در تازه‌های نشر آستان مقدس رضوی هستیم

معاون حقوقی و مجلس مرکز ملی فضای مجازی گفت: تبدیل متون سنگین دینی و معرفتی به متون قابل استفاده برای مخاطب امروز، ورود به حوزه ادبیات و داستان‌نویسی بر اساس مسائل دینی و معرفتی، پرداختن به رویدادهای انقلاب و توجه جدی به مخاطب جوان و نوجوان در انتشار محتوا، از مهم‌ترین ویژگی‌های آثار انتشارات آستان قدس رضوی در نمایشگاه امسال کتاب تهران است‌.

به گزارش آستان نیوز، امیر خوراکیان، معاون حقوقی و مجلس مرکز ملی فضای مجازی یکی از میهمانان و بازدیدکنندگان ویژه غرفه عمومی انتشارات آستان قدس در پنجمین روز از نمایشگاه کتاب تهران بود. 
خوراکیان پس از بازید از غرفه و کتاب‌ها و عناوین و محتوای موجود انتشاریافته در گفت‌ وگویی با آستان‌نیوز نظرش درباره عناوین و محتوای کتاب‌های موجود را این‌گونه بیان کرد: چند ویژگی و نکته مثبت در مجموعه آثار انتشارات آستان قدس رضوی از جمله شرکت به‌نشر که دیدگاهش روشن و به‌وضوح قابل رویت است، به چشم می‌خورد که قابل تامل است.
به گفته خوراکیان اولین ویژگی آثار این انتشارات، مربوط به حوزه ادبیات و معارف دینی است، به طوری که در این حوزه اتفاقات بسیار خوبی رخ داده، اولا از نظر پرداختن به متون دینی و تبدیل آنها به متون قابل استفاده برای نویسندگان، پژوهشگران یا عموم مردم که امکان و فرصت استفاده از متون سنگین تاریخی و دینی را ندارند. 
دوم ورود انتشارات آستان به حوزه ادبیات و داستانی بر اساس مسائل دینی و معرفتی است. در این بخش و به اقتضای نیاز اقشار گوناگون به ویژه مخاطب نوجوان اتفاقات خوبی افتاده و شاهد آثار خوبی هستیم. 
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی دومین ویژگی آثار انتشارات آستان قدس را توجه جدی به مخاطب جوان و نوجوان عنوان کرد و گفت: بسیاری از کتاب‌های منتشرشده نیاز مخاطبان خود را از نظر محتوا، قالب، طراحی جلد، فونت و ... شناخته و محصولات ارزشمندی با ویژگی‌های مذکور ارائه کرده است. 
خوراکیان پرداختن به رویدادهای انقلاب را از دیگر ویژگی‌های مثبت انتشارات آستان قدس رضوی برشمرد و افزود: در این حوزه هم کارهای ارزشمندی مشاهده می‌شود که از تازه‌های شرکت به‌نشر است و تحول بسیار خوبی را در این حوزه رقم زده است. 
وی تاکید کرد که از حوزه نشر دیجیتال و کتاب‌ صوتی هم نباید غافل شد، چراکه در این حوزه هم در چندسال اخیر اتفاقات خوب و ارزشمندی افتاده، گرچه هنوز جای کار زیادی باقی مانده است.
 

ضرورت حرکت محتوا به سمت دنیای مجازی

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در پاسخ به این پرسش که محتواهای انتشاریافته و ارائه شده انتشارات آستان قدس در نمایشگاه کتاب تا چه میزان ظرفیت ارائه در فضای مجازی را دارید، گفت: ظرفیت قابل ارائه زیادی در این حوزه وجود دارد، اما باید زیرساخت‌های آن فراهم شود از جمله اینکه مسیر نشر دیجیتال و زنجیره ارزشی آن که با کتاب متفاوت است، شناسایی و روی آن سرمایه گذاری شود. اما درمجموع حرکت به این سمت و سو قابل توجیه و توسعه است، به ویژه در حوزه کتاب‌های رمان و ادبیات.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی