پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مجید راستي در بازدید از غرفه به نشر در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 
۱۴۰۲-۰۲-۲۳

«اسب چوبي»؛ روایت قصه‌ای از زندگی امام رضا(ع) بر پایه منابع معتبر است 

مجید راستی در بازدید از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: «اسب چوبي»؛ روایت قصه‌ای از زندگی امام رضا(ع) بر پایه منابع معتبر است که ویژه کودکان نگارش شده است.

به گزارش آستان‌نیوز، مجيد راستي نويسنده نام آشناي کتاب‌هاي کودک و نوجوان از غرفه کتاب‌هاي پروانه انتشارات به‌نشر  بازدید کرد و گفت: «اسب چوبي» با تصویرگری ساقی ذاکرنژاد يکي از عنوان‌های مجموعه کتاب‌هاي هشتمين ستاره است که در کمتر از يک سال در انتشارات به‌نشر به چاپ دوم و شمارگان بيش از 8000 نسخه رسيده است.

 وی افزود: این کتاب با زبان نثر برهه‌ای از زندگی امام رضا(ع) را برای کودکان به تصویر می‌کشد. در این قصه امام رضا (ع) در میان مردم و درارتباط‌ با آن‌ها دیده می‌شود.

راستی در ادامه اشاره کرد: برای نگارش این قصه کودکانه از کتاب «الکافی» (جلد ۱) نوشته محمد بن یعقوب کلینی و با تصحیح علی‌اکبر غفاری و محمد آخوندی استفاده کرده است.

 راستي با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتاب «اسب چوبي» را به عنوان يکي از منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، انتخاب کرده است، مطرح کرد: اين جشنواره براي 4 گروه سني خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین(ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دیني در سطح ملي و کشوري برگزار مي‌شود که برگزاری این جشنواره تا یکم تیرماه ادامه دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی