پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 همزمان با سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛
۱۴۰۲-۰۲-۲۵

به نشر سه جلد از مجموعه «کتاب‌های یک قصه، یک حدیث» را منتشر کرد

همزمان با سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سه جلد از مجموعه «کتاب‌های یک قصه، یک حدیث» از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

به گزارش آستان‌نیوز، «بلیت‌های شهر بازی»، «دست‌های با عطر هلو» و«جشن تولد سارا» از جمله عنوان‌های جدید این مجموعه هستند که به بیان موضوعات بخشندگی و سخاوت، مهربانی به پدر و مادر و ارتباط با خویشاوندان اختصاص دارد. 

  «بلیت‌های شهر بازی» نوشته سید سعید هاشمی با تصویرسازی مهدی بادیه پیما روایت داستان حضور پانیذ و برادرش به همراه پدر و مادرشان در شهر بازی است که از زبان پسر خانواده نقل می‌شود. شروع داستان با هیجان بچه‌ها از استفاده از وسایل بازی شهر بازی آغاز می‌شود؛ اما داستان، پانیذ و برادرش با رفتار سنجیده از پدرشان با کودکانی هم سن و سال خود که نیازمند هستند همدردی کرده و به آن‌ها کمک می‌کند پایان می‌یابد.

این اثر به طور غیر مستقیم به حدیثی از امام رضا (ع) مبنی بر اینکه سخاوت و بخشش درختی در بهشت است که شاخه‌های آن در دنیاست هرکس به شاخه‌ای از شاخه‌های آن چنگ بزند وارد بهشت خواهد شد، اشاره دارد.

 «دست‌های با عطر هلو» به نویسندگی هاجر زمانی و تصویرگری فریده نصیب روایت داستانی امروزی است از پسر بچه‌ای به اسم هادی که تبلت‌اش بر اثر ریختن آب روی آن خراب می‌شود و چند روزی را با پدر و مادرش قهر می‌کند. او به درخواست مادرش برای پدرش که مغازه  میوه فروشی دارد غذا می‌برد. آنجا معلم مدرسه خود را می‌بیند و در ادامه ماجرایی سبب می‌شود که هادی متوجه اشتباه خود بشود و قدردان محبت‌های پدر و مادرش باشد.

 این داستان نیز به حدیثی از امام رضا (ع) اشاره دارد که "بر تو باد که پدرت را اطاعت کنی و به او نیکی نمایید و در برابر او فروتنی داشته باشی". این حدیث از کتاب «عیون اخبار الرضا(ع) » انتخاب شده است.

«جشن تولد سارا» داستان این کتاب درباره سارا است که می‌خواهد تولد بگیرد؛ اما نمی‌تواند دخترعمویش، مریم را دعوت کند. سارا خیلی دلش برای مریم و تنگ شده و دوست دارد مریم در تولد او باشد. چند ماهی است که مادر و سارا سر موضوع کوچکی با مریم و خانواده عمو قهر هستند و رفت‌وآمد نمی‌کنند. 

این کتاب به نویسندگی علی باباجانی با تصویرسازی سحر فرهادروش به حدیثی از امام رضا (ع) مبنی بر اینکه با خویشاوندان خود ارتباط برقرار کنید اشاره دارد که از کتاب «الکافی» انتخاب شده است.

مجموعه  ۱۲ جلدی «کتاب‌های یک قصه، یک حدیث» روایتگر قصه‌هایی درباره احادیث امام رضا(ع) در موضوعاتی ازجمله خوش رویی، جایگاه امانت داری، کنترل خشم و کینه، پاکیزگی، کنترل زبان و دوری از غیبت، سلامتی، دوستی با طبیعت و سفر است که کودکان را با نکات آموزنده و احادیث و زندگی امام رضا(ع) آشنا می‌کند.

انتشارات به‌نشر  هر یک از این آثار  را در 24 صفحه و با شمارگان 2 هزار نسخه و به قیمت 25 هزار تومان برای گروه سنی  ب و ج منتشر کرده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب و مشاهده سایر آثار  می‌توانند به فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی