پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نویسنده کتاب«صبح روز هفتم» در بازدید از غرفه به نشر در نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد: 
۱۴۰۲-۰۲-۲۵

«صبح روز هفتم»؛ روایت ماجرایی از کرامت امام رضا(ع) برای کودکان

حامد جلالی داستان‌نویس حوزه کودک و نوجوان در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: «صبح روز هفتم» روایت ماجرایی از کرامت امام رضا(ع) برای کودکان است.

به گزارش آستان‌نیوز، او در خصوص ایده اولیه نگارش کتاب «صبح روز هفتم» گفت: جرقه نوشتن این کتاب هنگامی در ذهن من روشن شد که ماجرای مردی که توسط راهزنان به شدت مجروح شده بود را در روایتی خواندم، از آنجایی که درمانی برای دردهایش نبود، شبی در خواب امام رضا(ع) را می‌بیند که برای بهبود بیماریش به او راهنمایی می‌کند. چند روز بعد به دیدار امام رضا(ع) می‌رود و متوجه می‌شود آنچه را که دیده رویای صادقه است و به دست امام رضا(ع) شفا می‌یابد.

جلالی افزود: «صبح روز هفتم» دومین کتاب دینی است که در انتشارات به‌نشر منتشر شده است. از کیفیت چاپ، قالب و شکل متنوع کتاب در کنار تصویرگری خوب که تاثیرگذاری داستان کتاب «صبح روز هفتم» را برای مخاطب چند برابر کرده است بسیار راضی هستم و امیدوارم آثار دیگرم در به‌نشر نیز چاپ شود. 

وی ادامه داد: اساسی‌ترین مبحث در خصوص نگارش داستان‌های دینی این است که نویسنده اجازه دخل و تصرف در خیلی از موارد را ندارد و از همین جهت امکان خیال‌پردازی از او گرفته می‌شود و اساسا داستانی خلق نمی‌شود به نوعی  نویسنده مجبور به انجام بازنویسی است. 

 جلالی ادامه داد: «سربازان زبان بسته» نام کتابی است که با موضوع قرآن و پیامبران نوشته‌ام. البته برای نگارش این کتاب نقدهایی به من وارد شد، در حقیقت خیال‌پردازی تا جایی که در ماهیت و اصل ماجرا تغییری ایجاد نشود، اشکالی ندارد. تاکید می‌کنم استفاده از قوه خیال نباید به گونه‌ای باشد که موضوع اصلی که داستان برپایه آن شکل گرفته است، به حاشیه برود.

 این نویسنده تصریح کرد: «وضعیت بی‌عاری» نام کتاب دیگری است که توسط شهرستان ادب چاپ شد و جایزه سی‌وهفتمین دورۀ جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را در بخش داستان بلند و رمان کسب کرد. این کتاب داستان، روایتی چند بعدی از عشق، جنگ، جغرافیای جنوب ایران، فرهنگ و رسوم مندائیان ساکن جنوب ایران دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی