پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با هفته میراث فرهنگی صورت می‌گیرد؛
۱۴۰۲-۰۲-۲۵

آغاز دوره «درآمدی بر شناخت فرهنگ و هنر ایران» در کتابخانه و موزه ملی ملک

همزمان با هفته میراث فرهنگی، دوره آموزشی مطالعات ایران‌شناسی با رویکرد «درآمدی بر شناخت فرهنگ و هنر ایران» با حضور ابوالعلا سودآور در کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه آستان قدس رضوی در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک این دوره آموزشی را در پنج جلسه (دوشنبه‌ها هر دو هفته یک‌بار) از یکم خرداد 1402 از ساعت 16 در ساختمان این گنجینه برگزار می‌کند. حضور در این دوره آموزشی، با نام‌نویسی، رایگان است. 
ابوالعلا سودآور پژوهشگر حوزه هنرهای ایرانی و اسلامی، از ۱۳۶۱ تاکنون عضو کمیته هنرهای اسلامی موزه متروپولیتن و از ۱۳۷۵ تاکنون عضو کمیته مجموعه‌سازی در موزه‌های دانشگاه هاروارد بوده است. او در برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای اسلامی و ایرانی در کشورهای گوناگون فعالیت و نقش داشته است. 
همچنین از سودآور تاکنون کتاب‌های «فره ایزدی»، «هنر درباری ایران»، «دربار ایلخانان» و «بازشناسی استادان هنر در قرن نهم هجری» منتشر شده است.
دوستداران فرهنگ و هنر به ویژه دانشجویان و هنرجویان برای شرکت و نام‌نویسی در این دوره آموزشی می‌توانند با شماره‌های تلفن 66726613-021 و 66726653-021 (داخلی 142) تماس بگیرند. شرکت‌کنندگان در پایان این دوره آموزشی، گواهی شرکت دریافت خواهند کرد.
این خبر حاکی است، مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به همت بخش پژوهش و آموزش خود برنامه‌های گوناگون؛ از دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تا نشست‌های علمی و تخصصی در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی به ویژه با محوریت گنجینه ملک در ادوار مختلف برگزار می‌کند. 
شایان ذکر است، این مجموعه فرهنگی توسط حاج حسین آقا ملک در سال 1316 شمسی بر بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) وقف شده است و در حال حاضر به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی، خیابان ملل متحد(باغ ملی)، میدان مشق» آماده خدمات‌رسانی به اهل علم و هنر است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی