پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۲۶

فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار میزبان اولین یادواره شهدای زن دیار سربداران

نخستین یادواره ۹شهید زن دیار سربداران در فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار وابسته به موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، اولین یادواره ۹شهید زن دیار سربداران با حضور خانواده معظم شهدا، مادر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمود تقی‌پور و جمعی از مسئولین فرهنگی و اجرایی استان خراسان رضوی و شهرستان سبزوار در فرهنگسرای امام رضا(ع) این شهرستان برگزار شد.
بی‌بی مرضیه میررضایی مادر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمود تقی‌پور در این مراسم با بیان اینکه رضای خدا مبنای همه کارهای شهدا بود و همه آنان اهل اخلاص بودند، اظهار کرد: فرزند من هم همانند سایر شهدا با انجام واجبات و مستحبات دستورات دین اخلاص را در  وجود خود تقویت می‌کرد.
وی خطاب به جوانان حاضر در برنامه گفت: شهید محمود تقی‌پور همانند شما جوانان در همین کوچه‌ها درس خواند و ورزش کرد و در عین حال سعی می‌کرد با انجام دستورات الهی ارزش‌های دینی را هم حفظ کند. 
میررضایی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از برپایی محفلی با یاد شهدای زن خطاب به بانوان و دختران حاضر در مراسم گفت: شما بانوان و دختران مهم ترین و عزیزترین افراد جامعه هستید آنقدر مهم که دشمن سال‌ها برای انحراف بانوان از راه راست برنامه‌ریزی‌ می‌کند اما شما بانوان با ایمان با اتکا به خداوند متعال و الگو قرار دادن حضرت فاطمه(س)  و حضرت زینب(س) حامی ولایت و  امامت هستید.
همچنین در ادامه خانم مقدم نماینده کمیته شهدای زن شهرستان سبزوار گفت: امروز برای تعظیم به زنان شهیدی گرد آمده ایم که در تغییر مسیر اسلام و کشور نقشی شایسته ایفا کردند. زنانی که از قیام سربداران تاکنون در دفاع وطن همراه و دوشادوش مردان هستند.
وی افزود: امروز زنانی هستند که ثابت کردند می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در همه صحنه‌ها حضور داشت و با حفظ سنگر خانواده در عرصه های سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدید کرد.
مقدم خاطرنشان کرد: ما نشان داده‌ایم که حق کرامت الهی زن بالاترین حق زن است که در جهان کنونی هرگز شناخته نشده و امروز وقت شناخته شدن آن است چرا که دشمن در پی این است که این عوامل اقتدار ملی یعنی ایمان، حیا و عفت و ..‌. را از بین ببرد اما دشمنان دین مبین اسلام بدانند که تا زمانی که آفتاب درخشان حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب کبری(س) می‌درخشد طرح‌های کهنه و نو ضد زن به نتیجه نخواهد رسید بلکه ستم‌های مدرن به زن نیز رسوا و بی آبرو خواهد شد.
این خبر حاکی است در پایان مراسم با اهدای هدایا از مادران شهدای زن دیار سربداران تجلیل شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی