پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

گزارشی از تلاش مدرسه امام رضا(ع) برای آشنایی دانش آموزان با کارآفرینی
۱۴۰۲-۰۲-۲۶

مدرسه در مسیر کار و تولید و ارزش‌آفرینی

در طول یکسال تحصیلی، مهارت‌های فنی و ظرافت‌های هنرمندانه را از دل کتاب‌های هنر و کاروفن‌آوری، به صورت عملی و کاربردی به دانش آموزان می‎آموزد تا چند سال دیگر که از دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند، دانش آموختگانی توانمند باشند و معطل پیدا شدن فرصت‌های شغلی نمانند. 

به گزارش آستان نیوز، هدفی که چند سالی است در دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) واحد12و19 دنبال می‌شود و پایان هر سال تحصیلی آموخته‌های دانش آموزان در قالب نمایشگاهی پر بار از دست‌ساخته‌های مهارتی و هنری به منصه ظهور می‌رسد.  
نمایشگاه مملو از تولیدات رنگارنگ است که در اولین نگاه، شوروهیجان سازندگان نوجوان خود را به هر تازه واردی منتقل می‌کند. خانم مرشدی دبیر هنر که در فضای نمایشگاه مشغول راهنمایی بچه‌ها برای چینش و فروش بهتر است، جزئیات بیشتری از این حرکت آموزشی را برای ما تشریح می‌کند: از محتوای درس هنر، آموزه‌هایی بر مبنای هنرهای دستی، تجسمی و تاریخ هنر ایران و جهان به دانش آموزان ارائه می‌شود و خروجی دستاوردهای هنری آن‌ها پایان سال تحصیلی در قالب نمایشگاهی در فضای مدرسه به معرض دید سایر دانش آموزان گذاشته می‌شود. 
آموزش‌ها شامل هنرهای دستی اعم از گلیم بافی، سفالگری، سرمه دوزی، پته دوزی، حکاکی روی گچ و سفال و مس، هنرهای تجسمی از قبیل طراحی، گرافیک، خط تحریری، کشیدن نقشه گلیم، نقاشی روی سفال، تذهیب، عکاسی، نقاشی روی پارچه و دسته سوم آموخته‌ها، هنرهای زینتی هستند شامل نمددوزی، آثار بافتنی و زینتی که در بازار روز مطرح هستند.   
او اضافه می‌کند که خانم صفایی دبیر کاروفن آوری نیز دانش آموزان را در قالب کلاس خود جهت تولید آثار چوبی، برقی و ماکت سازی‌های معماری را هدایت کرده است. 
در طول 6 روز برپایی نمایشگاه، همه آثار و دست ساخته‌های دانش آموزان در معرض دید قرار گرفت و در حاشیه این نمایشگاه، کارگاهی با هدف هدایت تحصیلی برای دانش آموزان بازدیدکننده برگزار شد که مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته در قالب کلاس‌ها برای آنها تشریح ‌شد و سپس آنها با رشته‌های دانشگاهی مرتبط، بازار کار و میزان درآمد و نیز جایگاه اجتماعی هر یک از مهارت‌ها آشنا شدند. 
حالا چند روزی است کارها در قالب بازارچه‌ای کوچک ارائه شده است و بازدیدکنندگان و مشتریانی از جمع دانش آموزان سایر پایه‌ها و نیز خانواده‌ها داشته و در همین مدت، مبلغی بیش از 5 میلیون تومان از محصولات به فروش رسیده است. 
این روزهای پایان سال تحصیلی دختران دانش آموز مدرسه امام رضا(ع) واحد12 اولین قدم‌های مهارت آموزی و تولید را در فضای مدرسه تمرین می‌کنند تا در چند سال آینده وارد عرصه اجتماعی و کار و تولید شوند.
گزارش از سارا صالحی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی