پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مجید ملامحمدی در بازدید از غرفه‌ انتشارات به‌نشر در نمایشگاه کتاب تهران:
۱۴۰۲-۰۲-۲۶

ما در حوزه نویسندگی ادبیات دینی ویژه کودک و نوجوان، ضعف داریم 

مجید ملامحمدی  نویسنده فعال و برگزیده حوزه کودک و نوجوان در بازدید از غرفه‌های کتاب سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در خصوص وضعیت نویسندگی در حوزه ادبیات دینی کودک و نوجوان گفت: با توجه به حجم موضوعات موجود در مقوله ادبیات دینی از جمله؛ تاریخ غنی، سیره اهل بیت(ع)، پیام‌ها و حکایات، سبک و آداب زندگی امامان معصوم(ع) ما در حوزه نویسندگی ادبیات دینی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان، ضعف داریم. می‌توان گفت نویسندگانی که در این راستا برای کودک و نوجوان می‌نویسند، انگشت شمارند. 

اوبا اشاره به وضعیت منابع دینی موجود در کشور اظهار کرد: خوشبختانه در زمینه منابع دینی اصلا کمبود نداریم؛ بلکه در حوزه کتب شیعی منابع کامل و خوبی داریم. بایستی آثار مستند و معتبر تاریخی را در اختیار نویسندگان قرار داد تا بتوانند با اطمینان بیشتری شروع به نوشتن کنند تا نکاتی که در قالب داستان بیان می‌کنند برای مخاطب شبهه ایجاد نکند.
 

اکثر ناشران در حوزه ادبیات دینی کار نمی‌کنند

ملامحمدی در ادامه به موانع تولید آثار دینی کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: حمایت نکردن و ورود ضعیف ناشران به مقوله ادبیات دینی یکی از موانع تولید آثار دینی کودک و نوجوان شده است. البته که نویسندگان باید تلاش کنند آثار و قلمشان به‌روز باشد و آثار تاریخی را برای کودکان و نوجوانان با ذائقه امروزی و ترجیحاً در قالب‌های جدید بنویسند تا در جذب مخاطب موفق باشد.

 وی افزود: در سال‌های اخیر به واسطه چاپ و انتشار مجلات ویژه کودک و نوجوان و برگزاری نشست‌ها با موضوع ادبیات دینی کودک به دنبال تربیت و جذب نویسندگان خلاق در این بخش هستیم. خوشبختانه انتشارات به‌نشر در میان ناشران با حمایت، جذب و پرورش نویسنده اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده است.

وی در ادامه گفت: چاپ اثر توسط انتشارات به نویسنده بسیار انگیزه می‌دهد تا درباره مسائل متعدد دینی برای کودکان بنویسد و او را برای ادامه نوشتن و خلق آثار جدید در این مسیر مشتاق‌تر می‌کند. من 30 سال پیش وقتی نوشته‌هایم چاپ می شد، اشتیاق و علاقه‌ام به داستان نویسی بیشتر و باعث شد تا این راه را ادامه دهم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

امیدآفرینی، گفت‌وگو و پاسخگویی به سؤالات نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
تولیت آستان قدس رضوی گفت‌وگو با مردم، پاسخگویی به سؤالات جوانان و تزریق امید به جامعه را از رسالت‌های مهم ائمه جماعات…

تلویزیون اینترنتی