پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
۱۴۰۲-۰۲-۲۶

مظلومیت امام صادق(ع) ریشه در غفلت شیعیان آن زمان داشت

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مظلومیت امام صادق(ع) ریشه در غفلت جامعه شیعی و عدم شناخت درست آنها از جایگاه امامت و ولایت داشت.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سیداحمد علم الهدی در ویژه برنامه روز شهادت رئیس مکتب شیعه حضرت امام جعفر صادق(ع) که ظهر امروز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اشک ریختن و عزاداری در ایام شهادت اهل بیت(ع) نشانه ارادت ما به ساحت مقدس آن بزرگواران است اما مهمتر از آن معرفت شناسی اهل بیت(ع) است.
 

معرفت نسبت به امام صادق(ع) را بیشتر کنیم
وی ادامه داد: باید در کنار عزاداری معرفت خود را هم نسبت به آنها بالا ببریم.
وی بیان کرد: امروز که روز شهادت امام صادق(ع) است باید توجه داشته باشیم که معرفت خود را نسبت به این امام همام افزایش دهیم و به این نکته توجه داشته باشیم که امام صادق(ع) نقش مهمی در توسعه اسلام ناب محمدی داشتند. این موضوع در نوشتارها و کتب مختلف شیعی مورد بررسی قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: آنچه امروز باید به آن توجه کنیم مظلومیت امام صادق(ع) است. عرصه مظلومیت آن حضرت و دیگر امامان معصوم(ع) بعد از رحلت رسول خدا(ص) شروع شد و تا آن روزی که امام زمان(عج) در پس پرده غیبت قرار گرفت ادامه داشت. 
 

مظلومیت اهل بیت، محور همه تحولات اجتماعی
وی خاطرنشان کرد: از آن زمان به بعد همه عرصه های اجتماعی و تحولات سیاسی بر یک محور که آن هم محور مظلومیت اهل بیت(ع) انجام گرفت.
آیت الله علم الهدی افزود: بعد از رحلت رسول اکرم(ص) رقابت بر سر رسیدن به قدرت باعث شد که رهبری جامعه اسلامی از مسیر اصلی خود که ولایت امام معصوم(ع) بر جامعه اسلامی بود منحرف شود و قدرت طلبان برای رسیدن به این قدرت با هم به رقابت پرداختند که نتیجه طبیعی این جریان مظلوم واقع شدن خاندان عصمت و طهارت بود.
وی عنوان کرد: از آنجا که هیچ جریانی غیر از ولایت معصومین(ع) قدرت ندارد و نمی تواند عدالت و انصاف را در جامعه اجرا کند، بعد از رحلت رسول خدا(ص) بی عدالتی های بسیاری در جامعه اسلامی رخ داد و اهل بیت(ع) در نوک پیکان مظالم دشمن قرار داشتند.
امام جمعه مشهد بیان کرد: منصور دوانیقی که امام صادق(ع) را به شهادت رساند، در واقع با شعار دفاع از اهل بیت(ع) در برابر مظالم بنی امیه روی کار آمد در صورتی که ظلم او در حق اهل بیت(ع) بسیار بیشتر از بنی امیه بود.
وی با بیان اینکه چهارده سال از امامت امام صادق(ع) در دوره خلافت منصور دوانقی بوده است، اظهار کرد: این دوران یکی از پر اختناق ترین دوران حکومت بنی عباس بوده و منصور دوانیقی انواع و اقسام جنابت ها را انجام داد و همه ساداتی که در برابر او قیام کردند به فجیع ترین شکل ممکن از بین برد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ریشه این ظلم و ستم ها در عدم معرفت مردم نسبت به امام معصوم(ع)  و جدا شدن آنها از خط ولایت و امامت بود.
گفتنی است در این مراسم زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت نامه امام صادق(ع) که با نوای ذاکر و مرثیه سرای اهل بیت(ع)، میثم مطیعی قرائت شد، دل های خود را از حریم رضوی روانه مزار خاموش آن حضرت در مدینه النبی کرده و به محضر آن امام همام سلام و درود فرستادند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی