پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۲۷

سوگواره میقات الرضا در عزای شهادت رئیس مکتب شیعه 

مراسم عزاداری و سوگواره شامگاه شهادت امام صادق(ع) در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، مراسم عزاداری و سوگواره در شامگاه شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ملکی از اساتید حوزه علمیه خراسان و مرثیه‌سرایی مداح اهل‌بیت(ع) در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.
 حجت الاسلام والمسلمین ملکی در این مراسم اظهار کرد:  مکتب حضرت امام جعفر صادق(ع) نقشه راه تزکیه و تعلیم توحیدی را برای بشریت به زیبایی تبیین کرده است.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه که خداوند به ما داده است عمر کوتاهی است که زود تمام می‌شود، گفت: هرچه آبادی در روز زمین رخ می‌دهد به برکت عبادت بندگان و هرچه ظلم، بدی و زشتی بوده به دلیل دوری بعضی از بندگان از خداوند متعال است.
حجت الاسلام ملکی افزود: متن اصلی و اسلام ناب این است که آن‌چیزی را که برای خودمان می‌پسندیدم برای دیگران هم بپسندیم و آن‌ چیزی که برای خودمان نمی‌پسندیم برای دیگران هم نپسندیم.
 مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کربلایی مهدی ناظمی مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) در ظهر شهادت حضرت امام جعفر دیگر برنامه اجرا شده در این آستان مبارک بود.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی