پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۲۵

کانون های خدمت رضوی استان تهران با برنامه های متنوع به استقبال دهه کرامت می روند

دبیر برنامه های دهه کرامت کانون های خدمت رضوی استان تهران به برنامه های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت استان تهران همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) با شعار محوری «همه خادم الرضاییم»، «خدمت کریمانه؛ همدلی و امید آفرینی» در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود.

به گزارش آستان نیوز از تهران، وی هدف از برگزاری برنامه های دهه کرامت را ترویج فرهنگ و سیره رضوی عنوان کرد و در ادامه اظهار داشت: کل ایران صحن و سرای شمس الشموس است و حضور خادمان امام رضا(ع) در مراسم در واقع نوعی ترویج فرهنگ رضوی محسوب می شود.
 هادی صفایی منش اظهار کرد: برنامه های دهه کرامت امسال با ۶۵ عنوان برنامه در ۲۲ منطقه تهران و شهرستان های استان برگزار می شود. 
وی با اشاره به اهم برنامه های دهه کرامت استان تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر ۶۵ برنامه ستادی در ایام دهه کرامت، اولین جشنواره جوانه های رضوی برای دانش آموزان برگزار و در دهه کرامت طی مراسمی به نفرات اول تا دوازدهم جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد. برنامه تجلیل از مادران تحت عنوان «طرح شکوه مادری» در حرم عبدالعظیم حسنی، مسابقه کتابخوانی «سیره علمی و عملی حضرت رضا (ع)» با جوایز ارزنده ای شامل ۲۰سفرکربلا، ۳۱۳ سفر مشهد مقدس و ۳۱۳ کارت هدیه، اجتماع خادمان و خادمیاران رضوی تهران همراه خادمان حرم سیدالکریم درحرم عبدالعظیم  برگزار خواهد شد. 
 دبیر برنامه های دهه کرامت کانون های خدمت رضوی استان تهران از برگزاری جشن «امام رضایی ها» در روز ولادت امام رضا(ع) خبر داد و گفت: همچنین برنامه ویژه ای برای زائراولی ها تدارک دیده شده که همزمان با دهه کرامت برگزار می شود، تقریبا ۴۰ هزار زائر اولی در استان تهران شناسایی شده که هنوز به مشهد مقدس مشرف نشدند لذا با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد با همکاری دستگاه های مختلف این افراد علاوه بر دهه کرامت در طول سال نیز به مشهد مقدس اعزام شوند.

صفایی منش با اشاره به برپایی « چایخانه های امام رضا(ع)» به عنوان یکی دیگر از برنامه های دهه کرامت افزود: این چایخانه ها در مناطق ۲۲ گانه تهران و شهرستان برپا می گردد  که خادمیاران در ایام دهه کرامت در این چایخانه ها که در میادین اصلی شهر مستقر است پذیرای مردم خواهند بود.

وی افزود: علاوه بر برنامه های فوق با همکاری شبکه پنج تلویزیون برنامه ای در هشت منطقه تهران به صورت جشن های محلی برگزار می شود، علاوه بر این هشت منطقه که هر شب در رسانه ملی پخش خواهد شد در سایر مناطق ۲۲ گانه و شهرستان های استان تهران با همکاری خادمیاران نیز جشن های مردمی برگزار می گردد، دیگر برنامه های دهه کرامت برپایی میزهای خدمت در ایام دهه کرامت در سطح استان تهران، جشن تکلیفی برای چهار هزار دانش آموز، آزادی زندانیان، اطعام نیازمندان، توزیع پنج هزار بسته معیشتی، حضور در بیمارستان ها و دیدار با خانواده های شهدا برنامه هایی است که در طول دهه کرامت انجام خواهد شد. 
صفایی منش در ادامه بیان کرد: جشن بزرگ امام رضایی ها با حضور همه مردم در روز ولادت امام رضا(ع) در تهران برگزار می گردد که زمان و مکان آن از رسانه های ملی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی