پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۲۶

عطر رضوی در مراسم جشن تکلیف ۲۸۰ دختر نجف آبادی پیچید

خادمیاران رضوی شهرستان نجف آباد با حضور در جشن دانش آموزان شهر گلدشت حال و هوای امام رضائی به این مراسم بخشیدند.

 به گزارش آستان نیوز از اصفهان، با همکاری شهرداری گلدشت ۲۸۰ نفر از دانش آموزان دختر مدارس این شهر در قالب جشن تکلیف  با حضور خادم یاران رضوی شهرستان نجف آباد رسیدن به سن تکلیف خود را با حال و هوای امام رضائی جشن گرفتند.
ابراهیم رضائی معاون شهرداری گلدشت در گفتگو با آستان نیوز اصفهان گفت: تا کنون همیشه جشن تکلیف دانش آموزان در یک برنامه گردهمایی یک روزه انجام می گرفته است، اما ما در این برنامه با کاری متفاوت اقدام به آموزش های اسلامی و فرهنگی مورد نیاز 280 نفر از دانش آموزان دختر مدارس شهرگلدشت نمودیم.
وی تاکید کرد: تلاش کردیم این دانش آموزان در یک دوره شش ماهه با شرکت در برنامه های تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و همچنین حضور در اردوهای مناسب با حس و حال رسیدن به سن تکلیف، با احکام و دستورات دینی آشنا شوند.
رضائی گفت: تا کنون سه مراسم جشن میدانی برای این دانش آموزان برگزار شده است و این جشن به عنوان اختتامیه می باشد که با حضور خادمیاران رضوی شهرستان نجف آباد و پرچم حرم مطهررضوی عطر و بوی خاصی به خود گرفت و حال و هوای امام رضائی در این مراسم طنین انداز شد.
ابراهیم ولایتی، دبیرکانون مرکزی خادمیاران رضوی نجف آباد گفت: در آستانه ورود دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی به سن تکلیف مراسم ویژه جشن تکلیف در سالن اجتماعات شهر گلدشت برگزار شد که خادمیاران رضوی با حضور در این مراسم حال و هوای دل دانش آموزان را به سمت و سوی حرم آقا علی ابن موسی الرضا(ع) کشاندند.
وی ضمن تقدیر از اقدامات پسندیده شهرداری گلدشت و همچنین کادر آموزشی این شهر در برگزاری این مراسم گفت: باید با برنامه ریزی صحیح و دوراندیشی ارزنده و با راهنمایی درست، سبک زندگی مبتنی بر اعتقادات و باورهای دینی را به کودکان خود بیاموزیم وهمان گونه که در تربیت علمی و اجتماعی دانش آموزان تلاش میکنیم در تربیت دینی آن ها نیز با جدیت کوشش کنیم.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجرای سرود و ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان دختر در سن تکلیف از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مراسم بود. علاوه برآن صلوات خاصه توسط خادمیاران رضوی و مداحی توسط مداحان خادمیار رضوی و آئین پرچم گردانی پرچم حرم مطهر امام رئوف برگزار شد.

در پایان نیز بسته های متبرک آستان قدس رضوی بین دانش آموزان توزیع شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی