پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با دهه کرامت انجام می‌شود؛
۱۴۰۲-۰۲-۲۸

گل‌آرایی ویژه آستان مقدس رضوی با گل‌های اهدایی

 همزمان با دهه کرامت، آستان باصفای رضوی با شاخه و بوته گل‌های اهدایی ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور گل‌آرایی می‌شود. 

به گزارش آستان نیوز، گل‌آرایی ویژه دهه کرامت صحن و سرای حضرت رضا(ع) از 27 اردیبهشت 1402 آغاز شده است و با حضور و مشارکت گروه‌های گل‌آرایی «اعتاب مقدسه» و گروه خادمیاران گل‌آرایی «رامسر» در حرم مطهر، بر میزان گل‌آرایی و تزئین این آستان ملکوتی افزوده می‌شود تا جایی که این میزان در سالروز میلاد حضرت رضا(ع) به اوج خواهد رسید. 
پیش‌بینی شده است، 21 مجموعه گل با گل‌های بوته‌ای در گوشه و کنار حرم مطهر رضوی از جمله مرکز و اطراف صحن پیامبر اعظم(ص)، صحن کوثر، ورودی‌ها، آبنماها و... ایجاد شود. 
گل‌آرایی 30 جایگاه با شاخه گل‌های بریده نیز در دستور کار قرار دارد که گل‌آرایی روزانه گلدان‌های فوق ضریح در آستانه ولادت حضرت ثامن الحجج(ع)، قسمت‌های فوقانی سقاخانه و پنجره فولاد صحن انقلاب، دفاتر خدمت‌رسان در صحن‌های مرکزی، تالار ولایت، مسیرهای تشرف به روضه منوره و مهمانسراهای حضرت، از جمله این جایگاه‌ها به شمار می‌آید. 
همچنین با مشارکت بخش فضای سبز و گل‌آرایی اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی، برنامه‌های ویژه‌ای اعم از تونل گل و نور در مسیر تردد زائران از بست طبرسی تا بست طوسی و نصب المان‌های گل القاب امام رضا(ع) در حرم مطهر اجرا خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی