پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 مدیرعامل انتشارات به‌نشر تاکید کرد 
۱۴۰۲-۰۲-۲۸

اولويت اصلي به‌نشر تاليف کتاب است/ ترجمه کتاب‌های به‌نشر به زبان‌های مختلف

مديرعامل انتشارات به‌‌نشر گفت: تاکيد انتشارات به‌نشر همواره بر تاليف کتاب‌هاي خوب و مناسب براي رده‌‌های سني مختلف است.

به گزارش آستان‌نیوز، حسین سعیدی با بیان این مطلب گفت: يکي از نقاط قوت انتشارات به‌نشر نسبت به سايرمجموعه‌‌ های انتشاراتي به خصوص ناشران حوزه کودک و نوجوان، ترجمه آثار این انتشارات به زبان‌های مختلف ترکی، عربی و... است.

 وی با اشاره بر فواید ترجمه، گفت: اما تاکيد انتشارات به‌نشر همواره بر تاليف کتاب‌هاي خوب و مناسب براي رده‌‌های سني مختلف است، افزود: همواره تلاش‌مان اين است که مفاهيم ديني و مذهبي را با زباني شيرين و ساده در قالب‌هاي متنوع مثل شعر، داستان و سرگرمي آماده‌سازي و منتشر کنيم که اين نيز مورد توجه مخاطبان ما قرارگرفت، از همين رو استقبال از غرفه کودک و نوجوان نيز، خوب و رضايت بخش بوده است. 

وی ادامه داد: در چند سال اخير به‌نشر در حوزه ترجمه معکوس، اقدامات موفقي داشته که در اين زمينه مي‌توان به ترجمه مجموعه پرمخاطب «قصه ما مثل شد» نوشته محمد ميرکياني اشاره کرد که به زبان‌هاي چيني و ترکي برگردانده شد، و نيز داستان‌هاي کوتاه از زندگي امام رضا(ع) با عنوان«ماه غريب من» نوشته مجيد ملامحمدي به زبان عربي ترجمه شد و به تازگي چاپ دوم آن منتشر شد. 

سعیدی یادآور شد: اکنون به دنبال اين هستيم تا بتوانيم آثار بيشتري را به ساير زبان‌ها ترجمه کنيم. با جديت مي‌توان گفت اين يکي از نقاط قوت انتشارات به‌نشر نسبت به ساير مجموعه‌‌ های انتشاراتي به خصوص ناشران حوزه کودک و نوجوان است.‌

تنوع با هدف توجه به ذائقه‌هاي متفاوت ادبي

مدیرعامل به‌نشر با اشاره به تولید آثار با مفاهيم ديني و معرفتي براي همه ذائقه‌ها و سليقه‌ها با در نظر گرفتن شيوه‌هاي نو و جديد اظهار کرد: ذائقه وعلاقه‌مندي مردم در حوزه کتابخواني متفاوت است؛ به طوري که برخي از افراد به شعرعلاقه‌مندند، برخي ديگر رمان و داستان مي‌خوانند و ديگراني به کتاب‌هاي علمي و پژوهشي نياز دارند. ما درانتشارات به‌نشر سعي کرديم، آثاري با مفاهيم ديني و معرفتي براي همه ذائقه‌ها و سليقه‌ها و با در نظر گرفتن شيوه‌هاي نو و جديد خلق کنیم، لذا اقداماتي انجام شد تا در حوزه نويسندگان نيز تنوع داشته باشيم.
 

همکاری  به‌نشر با ۱۰۷ نویسنده رضوی 

سعیدی تصریح کرد: ما دامنه جذب همکاري نويسندگان را نيز گسترش داديم. براي نمونه در موضوع سبک و سيره رضوي که موضوع خاص و محدودي است ما حدود 107نويسنده رضوي خوب و خلاق داريم. در ساير موضوعات نيز بيش از 400 نويسنده مختلف از سراسر کشور با ما همکاري دارند که برخي مذهبي‌نويس هستند، برخي از آنها تاريخ‌نويس هستند و نويسندگاني هم در بخش نگارش و پژوهش فعالند. 

وی تاکید کرد: همین توجهات دربخش کودک و نوجوان نيز با دقت و حساسيت بيشتري در حال انجام است. بالاخره کتابی که براي مخاطبان کودک ونوجوان منتشر مي‌شود بايستي حداقل‌هاي استاندارد محتوايي و هم به لحاظ تصويري و بصري را داشته باشد. در حال حاضر بيش از 600 تصويرگر و گرافيست که کار هنري انجام مي‌دهند با ما همکاري مي‌کنند. مصداق اين سخن چاپ و انتشار مجموعه40جلدي «سلام بر گل نجمه» است که 16 نويسنده و 16 تصويرگر به صورت مستقيم با ما همکاري کردند. همين تنوع در توليد کتاب، توانسته به جذب مخاطب و فروش بيشتر کمک کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی