پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت روز جهانی موزه، نظری به داشته‌های موزه شهید مدرس در کاشمر افکندیم
۱۴۰۲-۰۲-۲۸

موزه شهید مدرس، نمایشگر بخشی از هویت تاریخی کاشمر

 با توجه به این امر که کارکرد فرهنگی و آموزشی موزه‌ها به صورت بالقوه در اشیای موزه‌ها نهفته است که به روش‌های مختلف می‌توان آن را بالفعل کرد آستان قدس رضوی نیز  در راستای ایجاد جایگاهی در خور و شایسته جهت معرفی شهید مدرس به تمام اقشار جامعه و یادآوری خدمات و اقداماتش موزه‌ای در زیارتگاه این عالم مجاهد تأسیس کرده است.

به گزارش آستان نیور، موزه شهید مدرس وابسته به موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی یکی از مراکز فرهنگی در شهر کاشمر است که در راستای ایجاد جایگاهی در خور و شایسته جهت معرفی این شخصیت برجسته تاریخ ایران به تمام اقشار جامعه و یادآوری خدمات و اقداماتش در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد.
در حال حاضر موزه آثار و اسناد شهید آیت الله مدرس با گردآوری اسناد، دست نوشته‌ها، وسایل شخصی و تصاویر تاریخی این عالم مجاهد تجهیز شده و همه روزه در خدمت علاقمندان است.
اسناد و تصاویر این شهید بزرگوار بر دیوارهای موزه، مراجعان را با زندگی، اقدامات و فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی این بزرگ مرد تاریخ ایران آشنا می‌کند.
 در طول سال نیز علاقمندان به موزه و میراث فرهنگی اشیا و وسایل خود را به موزه اهدا کرده اند و بخشی از فضای موزه را به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین با توجه به اینکه شهید مدرس به عنوان یک شخصیت ملی مطرح است، همه ساله علاوه بر زائران، شخصیت‌ها و مسئولان کشوری از موزه این شهید بزرگوار بازدید می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی