پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با تلاش خادمیاران رضوی جیرفت صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۲-۲۶

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق(ع)

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، مراسم عزاداری و سوگواری ششمین امام شیعیان و رییس مذهب جعفری با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و خادمیاران رضوی در حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان جیرفت برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ آیت الله محمد ابوالقاسمی، رابط رئیس جمهور با حوزه های علمیه ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق( ع)، ابراز کرد: امام صادق(ع)  رئیس و بنیان‌گذار مکتب شیعه جعفری است، شخصیتی عالم و بزرگوار که در طول عمر ۶۵ ساله خود، شاگردان بسیاری را در علوم و دانش‌های گوناگون فقهی، علمی، کلامی، توحیدی، ولایتی، حدیث نفس، معرفت‌شناسی آموزش دادند به طوری که چهره‌های علمی بزرگی در مکتب آن حضرت علم و دانش آموختند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در آخرین لحظات عمر شریفشان توصیه به نماز کردند و فرمودند شفاعت من به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی ‎رسد لذا یکی از مصادیق مهم سبک شمردن نماز، اقامه آن در غیر اول وقت است، یعنی در زمانی که خداوند با اذان به بندگانش اذن حضور می دهد و ایشان را به سوی خود دعوت می کند آن ها از این دعوت رو بر می گردانند و رو به سوی کارهای دیگر می کنند در واقع کارهای دیگر را بر نماز و ملاقات با خداوند ترجیح می دهند.

آیت الله ابوالقاسمی با اشاره به اهمیت اخلاق در کلام امام صادق(ع)، اظهار کرد: احادیث نقل شده از امام ششم  به خوبی می رساند که اگر زندگی اجتماعی، خانوادگی و حتی انفرادی توأم با اخلاق باشد، برخوردار از شادی و نشاط و شادابی خواهد بود. جامعه و خانواده ای که اخلاق را مراعات نکنند، نشاط و شادابی از آن رخت خواهد بست.

لازم به ذکر است خادمیاران رضوی در حاشیه این مراسم با برپایی موکب به عزاداران خدمت رسانی کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی