پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در طلوع دهه کرامت سال ۱۴۰۲ برگزار شد
۱۴۰۲-۰۲-۲۹

نشست خبری مدیر کانون های خدمت رضوی استان فارس با اصحاب جراید

جابر مهدیار مدیر کانون های خدمت رضوی استان فارس به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت در دفتر مدیریت واقع در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراع علیه السلام در رابطه با برنامه های خادمیاران رضوی در استان در دهه کرامت، نشستی را با اصحاب رسانه مستقر در شیراز بر گزار کرد.

به گزارش آستان نیوز از فارس جابر مهدیار مدیر کانونهای خدمت رضوی استان فارس به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت در روز پنج شنبه ساعت ۱۰ صبح در دفتر مدیریت واقع در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراع علیه السلام در رابطه با برنامه های خادمیاران رضوی در استان در دهه کرامت، نشستی را با اصحاب رسانه مستقر در شیراز بر گزار کرد.
در این جلسه که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از خادمیاران شروع شد جابر مهدیار پس از عرض خیر مقدم خدمت اصحاب رسانه گفت: استان فارس با قریب به ۱۲ هزار نفر خادمیار رضوی در سطح استان به نیابت از امام رضا علیه السلام خدماتی را به اهالی ولایتمدار فارس انجام می دهند که یکی از این خدمات آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است که با تلاش توانستیم در سال گذشته ۳۷۰ نفر را در سراسر استان آزاد کنیم و با پیگیری ها توانستیم برای تعدادی از آن ها که بیشتر خانم و سرپرست خانواده بودند وام و شغل فراهم کنیم. ان شاءالله در برنامه داریم که در روزیکشنبه ۳۱ /۲/۱۴۰۲ در دهه کرامت ۲۵۰ نفر را از این نوع زندانیان که هم خانم و هم مرد هستند را به نا نامی امام مهربانی ها آزاد کرده و به خانه و خانواده باز گردانیم. سختی این کار در این است که بعضی از شاکیان این زندانیان در استان های دیگر بودند که برای گرفتن رضایت مشکلاتی را برای ما به دنبال داشت. در مجموع تعداد آزادشدگان در استان فارس به ۶۲۰ نفر می رسد که این تعداد تقریباً ۱۰ در صد از کل زندانیان آزاد شده در کل ایران بیشتر است انشاءالله ما بنا داریم تا مثل قبل برای بعضی از این ها وام و شغل ایجاد کنیم. این مهم با هماهنگی، تلاش و همت خادمیاران رضوی استان و ستاد دیه ومسئولین زندان های استان فارس ایجاد شده است.
وی افزود: در بحث آموزش قرآن به سبک رضوی به نونهالان، ما حدود ۱۱هزار نفر از نونهالانمان را در کلاس های آموزش در سراسر استان تحت پوشش داریم که این کلاس ها هم طرح درسش و هم استادانش از آستان قدس رضوی است.
مدیر کانون های رضوی استان ادامه داد: گروه های جهادی ما در تعمیر منازل و اماکن عمومی و تامین وسائل مورد نیاز مستضعفین و خانواده های کم برخوردار در سراسر استان در حال تلاش هستند تا یک آرامش نسبی در جامعه پدید آورند. در رابطه با معیشت مردم مستضعف خادمیاران ما در سراسر استان در سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان به نیابت از امام رئوف انجام دادهاند فرق کارما با دیگران این است که این کمک ها به عنوان صدقه به مردم داده نمی شود بلکه به عنوان تبرکی امام رضا(ع) داده می شود که آثار خوبی در تربیت روحی روانی افراد دارد.
بحث دیگر در مورد گروه های مشاوره ای است که در مباحث اجتماعی و خانوادگی در استان فعال است و پزشکانی که تخصص کافی دراین رشته ها دارند و بعضاً خادمیار هستند ما را یاری می کنند و مردمی که دارای اختلالات روانی و اجتماعی هستند را به صورت رایگان مداوا می کنند.
وی در قسمتی دیگر گفت: پرچم گردانی پرچم متبرک امام رضا علیه السلام تحت عنوان زیر سایه خورشید یکی دیگر از برنامه ما در این دهه می باشد که با حضور خادمین حرم مطهر رضوی که به عنوان پیام رسانان آقا و اربابمان در اکثر شهرهای استان حضور به هم می رساندند و با برنامه هایشان مردم ما را شاد می کنند.
مهدیار گفت: برنامه دیگر برنامه قرآنی است که در استان حدود ۵۰۰ کلاس قرآنی سنتی تحت مدیریت خادمیاران استان قرار دارد. در بحث ورود به وررش کانون ورزش ما به عنوان یک کار تربیتی دینی به این مهم نگاه می کند بدین منظور ترتیب پیاده روی های خانوادگی را به صورت جمعی برای سلامتی جسمی می دهد و با مدیریت صحیح بدون هیچگونه مشکلی که امروزه در بعضی از این برنامه ها دیده می شود به اجرا در می آورد.
وی ادامه داد: برنامه دیگر ما که ان شاءالله در آینده انجام می گیرد و به زودی برکاتش در جامعه دیده می شود. ایجاد شغل برای افراد مستضعف جامعه است که برای این منظور در استان حدود ۵۰ میلیارد تومان برآورد وبرنامه ریری شده و زیر سایه امام رئوف اجرا می گردد. برای امسال  سفره مهربانی جهت خانواده های کمتر برخوردار ۱۵ هزار نفر در استان دیده شده است که در مرکز استان حدود ۱۰۰۰ نفر و بقیه در دیگر شهرهای استان برنامه ریزی شده است. از دیگر برنامه های خادمیاران رضوی استان دیدار با خانواده های شهدا است که ما بنا داریم در این دهه به دیدار خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ  برویم. غبارروبی مزار مطهر شهدا در این دهه یکی دیگر از این برنامه ها می باشد که در سراسر استان به وسیله خادمیاران انجام می گیرد.

مهدیار گفت: یکی دیگر از برنامه هایی که در دهه کرامت امسال انجام می شود همایش روز دختر است که در مرکز استان  انجام می گیرد.
وی در پایان صحبت هایش گفت: برنامه دیگر این دهه گردهمایی خانواده های خادمیاران امام رضا علیه السلام است که به صورت مستقیم و دائمی فعال است.
در پایان مراسم به کلیه اصحاب رسانه تبرکی امام رضا علیه السلام اهداء شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی