پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت خادمیاران رضوی عنبرآباد برگزار شد؛
۱۴۰۲-۰۲-۲۸

چهارشنبه های امام رضایی با موضوع تحکیم و تعالی خانواده

به همت کانون محله ای مسجد جامع شهرستان عنبرآباد با حضور حجت الاسلام والمسلمین نظری با موضوع تحکیم و تعالی خانواده در چهارشنبه های امام رضایی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ حجت الاسلام مرتضی نظری، کارشناس خانواده گفت: امروز یکی از کارهای شیطان مبارزه با بنیان خانواده است، لذا جوامع غربی همه همت خود را بر این مهم برای فروپاشی خانواده جامعه ایرانی گذاشته اند.

نظری خاطرنشان کرد: روابط خانوادگی اگر دچار تزلزل شود، جامعه از هم پاشیده خواهد شد؛ لذا تمام تلاش باید بر این مقوله مهم یعنی استحکام بنای خانواده های ایرانی باشد.

وی با اشاره به اینکه تحکیم و تعالی خانواده با پیروی از دستورات اسلام و به کار بستن آن در زندگی محقق می شود، افزود: انبیاء و اولیاء الهی برای تعالی انسان به راه روشن در دنیا فرستاده شدند و یکی از راه های سعادتمند شدن داشتن خانواده سالم است.

نظری با تاکید به اینکه خوراک غرب برای خانواده های ایرانی به اضمحلال کشاندن از طریق تولید فساد و فحشاء در قالب ساخت فیلم‌های ضد ارزش خانواده است، عنوان کرد:
دشمن با تجهیزات نظامی نتوانست در کشور ایران کاری از پیش ببرد، لذا به فکر جنگ فرهنگی و تولید فساد در جامعه مخصوصا برای زنان افتاد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم فرزندان ما از شر توطئه های شوم دشمن در امان باشند باید در آخرالزمان به قرآن پناه ببریم.

نظری گفت: در غرب، واقعیت آن چیزی نیست که عده ای آن را بزک می کنند و از آمریکا چهره ای ایده آل نشان می دهند بله تولد هزاران نوزاد نامشروع و خرید و فروش زنان که از تجارت پرسود محسوب می شود انکارناپذیر است.

او بیان کرد: تمسک به دستورات قرآن زندگی ها را شیرین می کند و یکی از دستورات دین اسلام، ابراز محبت زن و شوهر به یکدیگر برای ایجاد مودت در محیط خانواده است.

نظری با طرح این سوال که چرا با وجود قرآن و اهل‌ بیت در جامعه اسلامی باید طلاق و کمبود محبت در خانواده رو به فزونی برود گفت: کسب مهارت های زندگی، از جمله مهارت های فرزندپروری، امروز از واجبات است و این حلقه مفقوده بسیاری از خانواده های ایرانی است.

لازم به ذکراست در این مراسم میز خدمت دینی، حقوقی و سلامت توسط خادمیاران رضوی برپا شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی