پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تاکید کرد؛
۱۴۰۲-۰۲-۲۹

استفاده از ظرفیت مردمی در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های زیر سایه خورشید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: از ظرفیت مردمی در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های زیر سایه خورشید بهره خواهیم برد.

به گزارش آستان‌ نیوزاز هرمزگان، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست خبری دهه کرامت و شانزدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید با بیان اینکه امروز جهان بشری از فقدان معنویت و هویت، رنج می‌برد، اظهار کرد: اما جهان تشیع این فرصت در اختیارش هست که نسبت به سایر امت اسلام اعم از موحدین و پیروان دیگر مکاتب غیر الهی، جلوتر بوده و دستش پر بوده و از مصونیت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه افزود: اگرچه دچار بحران‌های مختلف هستیم اما به واسطه برخورداری از نعمت اهل بیت علیهم السلام، از چالش‌ها و بحران‌های هویتی مصون مانده‌ایم، و اگر با چالش‌ها و بحران‌های اجتماعی درگیریم دلیلش این است که کمتر به این ظرفیت‌ها(اهل بیت علیهم السلام) پرداخته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اذعان داشت: بخشی از جامعه دچار بحران فرهنگی شده و آسیب‌دیده فرهنگی هستند، البته کسانی که در حوزه معیشت و تامین مایحتاج اولیه زندگی شان با مشکل مواجه هستند اما در حوزه معنویت، دستشان پر است و از غنا و بهره‌مندی بیشتری برخوردار هستند.

جهانگیری گفت: درصددیم برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به سمت و سویی سوق دهیم که از این ظرفیت‌ها و فرصت‌های معنوی که در طول سال وجود دارد و کمتر به آن پرداخته‌ایم و نمونه بارز آن برنامه‌های دهه کرامت است که طی ۱۰ یا ۱۲ روز می‌توانیم جامعه را درگیر مسائل فرهنگی با غنای معنوی کنیم.

وی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان همچون دبیرخانه کانون های خدمت رضوی، برنامه‌های دهه کرامت را دنبال می‌کند چرا که معتقدیم فرهنگ، حاکمیتی و حکومتی به آن معنایی که حاکمیت و دستگاه‌های حاکمیتی، مجری برنامه‌های فرهنگی باشند نیست البته این دستگاه‌ها سیاستگذاری، هدایت‌گری و نظارت دارند اما کار باید توسط مردم در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای انجام شود، چراکه کار مردمی، نتیجه مطلوب‌تری یه دست خواهد آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید نمونه موفق کار مردمی است، این برنامه در سال‌های متوالی به نحو احسن توسط مردم برگزار شده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه زیر سایه خورشید فرصتی مغتنم است که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود، تصریح کرد: قرار نیست در برنامه‌های زیر سایه خورشید دخالت کنیم اما نظارت داریم و از ظرفیت مردمی در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های زیر سایه خورشید بهره خواهیم برد.

جهانگیری اذعان داشت: طی جلسه‌ای که با سپاه ناحیه بندرعباس در خصوص هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت برگزار شد مقرر گردید که ما به جمع مردم برویم و جشن‌های دهه کرامت را به مکان‌هایی سوق دهیم که مردم حضور گسترده دارند.

چاووش خوانی توسط خالو قنبر راستگو هنرمند هرمزگانی از برنامه جانبی نشست خبری برنامه‌های دهه کرامت و شانزدهمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید بود.

همچنین از چهار تن از خبرنگاران فعال در دهه کرامت سال گذشته با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی