پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۳۰

هرمزگانی‌ها میزبان پرچم متبرک امام رضا(ع) شدند

صبح امروز، عطر صحن و سرای علی بن موسی الرضا(ع) بار دیگر در استان هرمزگان و شهر بندرعباس پیچید و نوای سلام و صلوات‌ها در شهر طنین‌انداز شد.

به گزارش آستان نیوزاز هرمزگان، انتظارها به پایان رسید و کاروان خدام رضوی وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس شدند و در بدو ورود، خدام بارگاه منور امام هشتم با مداحی و مرثیه سرایی دل عاشقان را روانه مشهدالرضا کردند.

امروز شهرستان بندرعباس برای دوازدهمین سال متوالی میزبان کاروان زیر سایه خورشید شد و کوچه‌های شهر رنگ و بوی پنجره فولاد به خود گرفته و دل‌های آکنده از عشق پیر و جوان به دنبال پرچم سبز حرم پر می‌کشد.

 خادمین حرم مطهر امام رضا(ع) و پرچم متبرک به آستان قدس رضوی در قالب کاروان تربیتی، فرهنگی زیرسایه خورشید در شهرستان بندرعباس حضور یافتند.

استقبال از پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در تمام نقاط جهان باشکوه و پرشور بوده است و این کار در اقصی نقاط کشور و اماکن مختلف با حضور گرم، پرشور و گسترده آحاد مردم مواجه شده است.

در این استقبال باشکوه مردم شهرستان بندرعباس به همراه خادمیاران، پرچم متبرک حضرت امام رضا(ع) را زیارت کرده و برای تعجیل فرج امام زمان(عج) دعا کردند.

همراه کاروان خادمان حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) شدیم که از صبح با حضور در شهر بندرعباس و گلزار شهدای گمنام، آسمان این شهر را آکنده از عطر رضوی کردند. در این میان، خبرنگار ما با تنی چند از استقبال کنندگان کاروان خدام و پرچم حرم مطهر رضوی و عاشقان اهل بیت علیهم‌السلام گفتگویی ترتیب داده که در ادامه می‌خوانیم.

آمنه غلامزاده فعال فرهنگی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما از احساس خود نسبت به حضور در مراسم استقبال از کاروان خدام رضوی و زیارت پرچم حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام می‌گوید: امروز با زیارت پرچم حرم مطهر علی بن موسی الرضا علیه‌السلام احساس کردم که خود حرم امام رضا(ع) را زیارت کردم و این زیارت دلم را به آستان مقدس حضرت رضا(ع) برد.

فاطمه صادقیان یکی از خادمیاران حرم مطهر رضوی در استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن عرض تبریک ایام، بهترین و شیرین ترین اتفاق زندگی خود را نوکری آقا امام رضا(ع) می‌داند و می‌گوید: خدا را شاکرم به خاطر لطف بی‌نهایت خودش، من خیلی اتفاقی در این مسیر خادمی قرار گرفتم در دوران کرونا که کارهای جهادی انجام می‌دادیم، مقدمه خادمیار شدنم فراهم شد و امروز که عضو کوچکی از جامعه خادمیاران و نوکران امام رئوف هستم، امیدوارم قابل باشم و نوکر خوبی برای حضرت رضا(ع) باشم. 

وی ادامه می‌دهد: خیلی حس خوبی دارم، دهه کرامت از بی‌نظیرترین لحظات زندگی من هست چرا که با ورود  سفیران عشق و پرچم متبرک خودم را در صحن و سرای آقا جانم رضا(ع) تجسم می‌کنم.

طیبه خادمی‌پور دیگر خادمیار امام رضا علیه‌السلام در استان هرمزگان نیز از حسی که زیارت پرچم حرم امام رضا(ع) به او می دهد می‌گوید: از زیارت نشانه آستان قدس رضوی، حس عجیبی دارم و این حسم قابل وصف نیست. با زیارت پرچم رضوی، حسی شبیه راه رفتن روی ابرها بهم دست می‌دهد، با بوسیدن پرچم حرم مطهر امام رضا علیه السلام، یک بی‌وزنی و سبکی تمام وجودم را فرا می‌گیرد.

وی معتقد است همه ایرانی‌ها از صمیم قلب شان عاشق امام رضا(ع) هستند و سپس ادامه می‌دهد: علاقه قلبی ما به امام رضا(ع) به جای خود، اما انچه که دهه کرامت را زیباتر نشان می‌دهد همین‌جشن‌ها و مراسم است که هر ساله شاهد هر چه باشکوه تر برگزار شدن آن در مساجد و مراکز مختلف هستیم . خود من هر ساله پای ثابت حاضر در این مجالس هستم و خدا را شاکرم که در این ایام‌ مقدس می‌توانم در خدمت هم استانی‌هایم باشم.

این خادمیار امام هشتم همچنین می‌افزاید: دهه کرامت حس زیبایی دارد با ورود خادمین حرم مطهر به همراه پرچم متبرک عطرِ زیارت امام رضا(ع) را در عمق وجودم استشمام می‌کنم.

گفتنی است، در آستانه شب میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت با استقبال پرشور آحاد مردم و خادمیاران رضوی استان هرمزگان در فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس، خادمین حرم مطهر آستان با برکت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) وارد شهر بندرعباس شدند.
 
خادمین حرم مطهر رضوی به عنوان سفیران امام رئوف و حاملین پرچم مقدس و مطهر بارگاه نورانی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) قرار است ۱۱ روز میهمان مردم شریف هرمزگان باشند و ویژه برنامه‌های مختلفی را به مناسبت دهه کرامت ایام ولادت حضرت معصومه(س)  و امام رضا(ع) در استان تحت عنوان جشن‌های مردمی و بین‌بین‌اللملی زیر سایه خورشید استان هرمزگان اجرایی کنند.

 خادمین حرم مطهر رضوی در بدو ورود به استان هرمزگان و شهر بندرعباس با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و تجدید بیعت با آرمان های شهیدان، در آیین عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام شرکت کردند.

 کاروان خدام رضوی همچنین در آیین اهتزار پرچم منقش به نام‌ مبارک علی‌ بن موسی الرضا(ع) حضور خواهند یافت.

امسال جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید با شعار «جمعمان جمع است زیر سایه علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام» برگزار می‌شود.

به مناسبت دهه کرامت ۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در هرمزگان اجرا می‌شود که برگزاری مراسم ازدواج ۸۸ زوج رودانی از شاخص‌ترین برنامه‌ها است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی