پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۳۱

آغاز سلسله جشن های «شکوه رضوان» در حرم مطهر رضوی    

همزمان با شب میلاد بانوی کرامت؛ حضرت فاطمه معصومه(س) سلسله جشن های«شکوه رضوان» در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

به گزارش آستان‌نیوز، در اولین شب از شب های نورانی ماه ذیقعده که مصادف با شب میلاد کریمه آل محمد(ص) بانوی کرامت، کوثر ثانی؛ حضرت فاطمه معصومه(س) است، ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) با تشرف به صحن و سرای رضوی و در میان نور باران این حریم کبریایی این میلاد فرخنده را جشن گرفتند و قدوم پر برکت خواهر را به محضر برادر تبریک و شادباش گفتند.

مراسم جشن شب میلاد حضرت معصومه(ع) ساعتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی با قرائت زیارت پرفیض امین الله با نوای ذاکر و ستایشگر اهل بیت(ع)؛ حسن شالبافان آغاز شد و با دکلمه خوانی مهدی بهروزیان و اجرای سرودهای شاد مذهبی توسط گروه سرود گلدسته های حرم ادامه پیدا کرد.

 

شخصیت برکت یافته حضرت معصومه(س)

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی؛ کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی نیز در این مراسم طی سخنانی به تبیین شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) پرداخت و بیان کرد: این بانوی بزرگوار یک شخصیت برکت یافته از جانب خداوند رحمان بودند.

وی تصریح کرد: خداوند پیامبران و اولیاء الهی که تربیت شده ذات اقدس الهی هستند را الگو و اسوه انسان ها قرار داده است و هر کس به آنها اقتدا کند به خیر و سعادت دنیا و آخرت دست پیدا خواهد کرد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: خداوند وجود برخی از افراد را با برکت و مبارک قرار داده است و انسان تربیت شده در مکتب قرآن و عترت یک انسان مبارک است که وجود حضرت معصومه(س) مصداق اینگونه افراد بودند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که خداوند وجود او را مبارک قرار داده لحظه به لحظه زندگی اش پر از خیر و برکت است و تا قیامت خیر و برکت وجود او ادامه دارد و بندگان خدا از فیوضات معنوی او بهره مند و مستفیض می شوند.

گفتنی است؛ در شب میلاد کریمه اهل بیت(ع)؛ حضرت معصومه(س) مدیحه سرایان اهل بیت(ع)؛ جعفر ملائکه، سعید حدادیان و مرتضی اسلامی نژاد در وصف میلاد بانوی کرامت مدیحه سرایی و نغمه خوانی کردند و اجرای برنامه شعرخوانی شاعر آئینی اهل بیت(ع)؛ احمد علوی از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی