پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۳۱

حضرت معصومه، الگوی دختر تراز جامعه اسلامی است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: دختر تراز جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت حضرت معصومه(س) را الگو و اسوه خود قرار می دهد.

به گزارش آستان نیوز، دکتر فهیمه فرهمندپور؛ استادیار دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران در مراسم گردهمایی دختران سرزمین آفتاب و در بخش پایانی مراسم گلباران حرم رضوی که همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) این بارگاه ملکوتی برگزار شد، با اشاره به شخصیت والای کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: حضرت موسی بن جعفر(ع) فرزندان بسیاری داشتند که بیشتر آنها فرزندان پسر بودند ولی بعد از امام رضا(ع) که دارای مقام عصمت بودند، هیچ کدام از آنها هم شأن حضرت معصومه(ع) نبودند.
وی تصریح کرد: حضرت معصومه(س) یک بانوی با فضیلت بودند که اگر بانوان جامعه امروزی ایشان را الگو و اسوه خود قرار دهند بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه امروزی حل خواهد شد.
فرهمندپور در ادامه به بیان یک قصه دخترانه از قرآن کریم یعنی داستان حضرت مریم پرداخت و گفت: مادر حضرت مریم در زمانی که باردار بود فرزند خود را نذر خدمت در خانه خدا کرد.
وی اظهار کرد: وقتی حضرت مریم به دنیا آمد مادرش با حزن و اندوه به خداوند عرضه داشت که فرزند من دختر است نه پسر و گمان کرد که دختر نمی تواند مانند پسران در خانه خدا خدمت کند. خدا به اندوه این مادر اینگونه پاسخ داد که اندوهگین مباش که ما به تو دختری برگزیده عطا کرده ایم.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم از حضرت مریم به عنوان الگو و اسوه همه زنان عالم یاد می کند. هر چند ما در مقام عمل نمی توانیم به جایگاه حضرت مریم برسیم ولی می توانیم با الگو قرار دادن این بانوی بزرگوار در مسیر او حرکت کنیم.
وی افزود: برای الگو قرار دادن حضرت مریم باید ببینیم قرآن چه ویژگی های را برای او بیان می کند و پس از شناخت این ویژگی ها آن را در زندگی الگوی قرار دهیم.
فرهمندپور اظهار داشت: اولین ویژگی که قرآن برای حضرت مریم بیان می کند، پاکیزگی و طهارت او است و سپس بر صفت راستگویی و صدق او تاکید می شود.
وی تصریح کرد: مریم بنت عمران همچنین قله عفاف بود و ما نیز برای اینکه دخترانی شایسته داشته باشیم باید آنها را بر اساس این الگوها یعنی طهارت و پاکی، صداقت و راستی و عفاف تربیت کنیم.
گفتنی است؛ مدیحه سرائی محمد جعفرنژاد در وصف بانوی کرامت و اجرای سرود توسط گروه سرود آوای ظهور از دیگر برنامه های روز جشن میلاد حضرت معصومه(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی