پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۱

سرور زائران رضوی در شام میلاد حضرت کریم اهل بیت 

همزمان با شام میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) زائران حریم قدسی رضوی  از این میلاد فرخنده آستان بوس حریم کبریایی امام مهربانی ها شدند.  

به گزارش آستان‌نیوز، در اولین شب از شب های دهه پرخیر و برکت کرامت و در شام میلاد پر نور و سرور مریم آل محمد(ص) حضرت معصومه(س) جای جای حرم مطهر رضوی صحنه برگزاری مراسم جشن و شادمانی بود. ریسه های چراغانی، پرچم های رنگی، پرچم سبز رنگی که از فراز گنبد طلایی برای زائران دست تکان می دهد و لبخندی که بر لب هر زائر و مجاوری نقش بسته است، همه و همه بر شکوه این جشن و سرور افزوده است. 
در این شب که سراسر حرم رضوی غرق در نور و شادی است زائران این حریم ملکوتی پس از عرض ارادت و تبریک میلاد خواهر به محضر ولی نعمت شان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حضور پیدا کرده و در مراسم جشنی که به همین مناسبت از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان مقدس رضوی برگزار شد، شرکت کردند. 
در ابتدای این مراسم زائران حریم قدسی رضوی با قرائت زیارت امین الله با نوای سعید حدادیان همنوا با ملائک به محضر امام مهربانی ها سلام و درود فرستادند و سپس اجرای برنامه توسط گروه سرود گلدسته های حرم حال و هوای عیدانه به مراسم بخشید. 
 

برای سرای باقی، آماده شویم

سخنرانی خطیب توانمند حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی پیرامون اهمیت توسل به اهل بیت(ع) و امام زادگان از جمله حضرت معصومه(ع) از دیگر بخش های این مراسم بود. 
این کارشناس دینی گفت: دنیایی که ما در آن به سر می بریم دنیایی مادی و محدود است و ما بعد از زندگی این دنیا به سرای آخرت که عالم بی نهایت است سفر خواهیم کرد و مهمترین کاری که باید در این دنیا انجام دهیم آماده شدن برای زندگی در سرای باقی که نهایتی برای آن وجود ندارد، است. 
وی بیان کرد: زندگی دنیا با سرعت و شتاب می گذرد و قرآن کریم برای اینکه ما در گذر این شتاب از هدف اصلی خلقت خود جانمانیم در چند آیه به ما دستور سبقت و سرعت داده از جمله آیه 133 سوره مبارکه آل عمران؛ « وَ سارِعُوا إِلى‌ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ» یعنی سرعت بگیرید به سوی مغفرت پروردگار خود. 
سخنران عنوان کرد: در این آیه به انسان گوشزد می شود که تو متعلق به این دنیا نیستی و این جهان مادی و فانی قرارگاه تو نیست. تو باید به بی نهایت و عالم بقا برسی چرا که این دنیا دارالفنا و آن دنیا دارالسلام و منزلگاه ابدی است و این جاودانگی با روح و حقیقت انسان سنخیت دارد. 
وی اظهار داشت: خداوند رحمان برای اینکه ما از این جهان مادی و محدود به سلامت به سرای باقی برسیم دست مایه‌های سبقت و سرعت برای ما قرار داده است که یکی از این دست مایه‌ها توسل به اهل بیت(ع) است. 
 

توسل، عامل سرعت در مسیر الهی

حجت الاسلام حیدری کاشانی یادآور شد: توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باعث سرعت بخشیدن به حرکت ما در مسیر سیر الی الله و رسیدن به بهشت عدن و جنت رضوان که بالاترین درجه بهشت است، خواهد شد. 
گفتنی است؛ دکلمه خوانی سید امیرعلی میرهادی، شعرخوانی شاعر آئینی حجت الاسلام سیدابوالفضل مبارز و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع)؛ سید جعفر ماهرخسار، حسن شالبافان و رضا قانع از دیگر برنامه های شام میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی