پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۱

دختران قرآنی در حرم رضوی گردهم آمدند

همزمان با ایام میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، گردهمایی دختران برتر قرآنی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این گردهمایی دخترانه که در محل دارالقرآن الکریم برگزار شد و با رونمایی از تابلو نقاشی ضامن آهو همراه بود، از دختران فعال در بخش های مختلف دارالقرآن الکریم از جمله محافل قرآنی، مدرس و مربی تصحیح قرائت نماز، بیان معارف قرآن و عترت و همچنین پدیدآورندگان تابلو نقاشی ضامن آهو خانم ها؛ سمانه غلامی و فهیمه متولی تقدیر شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژاد؛ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از دختران فعال در عرصه های مختلف قرآنی حرم مطهر رضوی و تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و همچنین تبریک روز دختر به آنها، بیان کرد: تبلیغ قرآن و معارف قرآنی از اهمیت بسیاری برخوردار است و خداوند بهترین بندگان خود یعنی پیامبران را برای انجام این کار تربیت کرده است.
 

استعداد تربیت فرزند در بانوان
وی تصریح کرد: خداوند تربیت انسان که اشرف مخلوقات است را به بانوان و مادران سپرده است و همانطور که می دانیم در محیط خانواده مادر نقش پر رنگ تری در امر تربیت فرزند دارد.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: خداوند استعداد خاصی در زمینه تربیت فرزند در وجود بانوان به ودیعه گذاشته که آقایان از آن محروم هستند، در آنها حس مادرانه و مهرورزی مادرانه است. 
وی با بیان اینکه مربیان قرآنی و فعالان این عرصه پیام ارزشمند خدا را به مردم می رساند، گفت:  کسی که این مسئولیت خطیر را بر عهده دارد باید چند ویژگی داشته باشد از جمله اینکه خودش حتی المقدور مفهوم آیات قرآن کریم را درک کرده باشد.
حجت الاسلام والمسلمین شریعتی نژاد تصریح کرد: دومین ویژگی که این افراد باید دارا باشند این است که از استعدادی که خدا به او داده یعنی حس مهربانی بهره بگیرد و آموزش او با محبت و مهرورزی همراه باشد.
وی با بیان اینکه استمداد از ذات باریتعالی و توکل بر او از دیگر ویژگی های فعالان عرصه قرآنی است، اظهار کرد: شما کار بسیار ارزشمندی انجام می دهید و قطعا مورد حمایت خداوند و اهل بیت(ع) قرار دارید.
 

ضرورت انس با قرآن در زندگی 
در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی واعظ موسوی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خواندن قرآن یکی از بهترین اعمال است بنابراین تا جایی که برای مان مقدور است باید باید با آن انس بگیریم و در اوقات مختلف شبانه روز قرآن تلاوت کنیم.
وی تصریح کرد: انسان باید سرمایه محبت خود را صرف عشق ورزی نسبت به خدا و اهل بیت (ع) کند چرا که دیگر عشق ها انسان را از عقلانیت دور می کند و گاهی او را به تباهی می کشاند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی