پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حال و هوای امام رضایی در خراسان‌ جنوبی؛
۱۴۰۲-۰۲-۳۱

۵۰۰ برنامه در قالب کاروان زیرسایه خورشید برگزار می‌شود/ از فعالیت گروه‌های جهادی تا توزیع سبد معیشتی بین نیازمندان

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌‌ جنوبی گفت: با آغاز دهه کرامت، ۵۰۰ برنامه در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید و جشن میلاد امام رضا(ع) با اطعام رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی، محمدعلی ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، گفت: همه افرادی که مشتاق خدمت به امام رضا(ع) در قالب کانون‌های خدمت رضوی در هر حرفه و کاری که هستند به زائران امام رئوف خدمت می‌کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: اعزام زائران به حرم امام رضا(ع)، گروه‌های جهادی، ارائه مشاوره‌، کمک به مردم در انجام کارهای حقوقی، کتابخوانی، اقدامات فرهنگی و تعلیم و تربیت از جمله اقدامات کانون‌های خدمت رضوی به مردم است.

گره‌گشایی از مردم در قالب کانون‌های خدمت رضوی
دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌‌ جنوبی گره‌گشایی از مردم را مهم‌ترین مولفه خدمت رضوی دانست و افزود: در صدد هستیم تا با اقداماتی که انجام می‌دهیم مردم در ساعت مقرری به یاد امام رضا(ع) باشند از این رو کارهای فرهنگی بسیاری در مساجد برگزار می‌کنیم.

ابراهیمی ادامه‌ داد: پاسخ‌گویی به مطالبات مردمی که از طریق نامه‌های مختلف به آستان قدس رضوی منتقل می‌شود از جمله اقدامات ما در استان است و خراسان‌جنوبی در این زمینه پیشتاز و سرآمد است به طوری که به همه نامه و مطالبات به طور دقیق پاسخ‌گویی می‌شود.

وی به اقدامات فرهنگی کانون خدمت رضوی اشاره کرد و افزود: در زمینه‌های پزشکی، تحصیلی حقوقی، روانشناسی، مددکاری، اشتغال، کارآفرینی، قرآنی، تبلیغ، مذهبی، ترویج کتاب و کتابخوانی توسط کانون‌های خدمت به مردم ارائه می‌شود به طوری‌ که از آموزش ابتدایی قرآن تا حفظ و تفسیر قرآن در این کانون تخصصی صورت می‌گیرد.

ارائه خدمت با ایجاد حال و هوای امام رضایی در استان
دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌‌ جنوبی توجه به مباحث فرهنگی در روستاها را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: سعی کرده‌ایم فضای روستاها نیز حال و هوای امام رضایی به خود بگیرد از این رو در کنار اقدامات جهادی و محرومیت‌زدایی، به مقوله شعر و ادب و کتاب و کتابخوانی نیز توجه شده است.

ابراهیمی به اقدامات کانون تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: فصل اوج کاری تعلیم و تربیت بعد از دو سال کرونا الان است به طوری که دانش‌آموزان و دانشجویان بیش از گذشته برای مقاطع تحصیلی و کنکور به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا عقب ماندگی گذشته را جبران کند.

وی با بیان این‌که از گوش کردن به درد و دل نیازمندان تا تامین نیازهای معیشتی آن ها از اقداماتی که در کانون خدمت رضوی انجام می‌شود، افزود: این اقدامات با همکاری نهادها، خیریه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی صورت می‌گیرد.

لزوم ترویج روحیه وقف و نذر در خراسان‌جنوبی
دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌‌ جنوبی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ وقف و نذر، گفت: همه اعتاب مقدسه بر اساس وقف اداره می‌شود و این فرهنگ باید ادامه داشته باشد از این رو این فعالیت‌ها در قالب کانون وقف و نذر ادامه می‌یابد.

ابراهیمی ضمن اشاره به ثبت چهار وقف خانه و باغ در سال گذشته، گفت: ایجاد امید در دل مردم با ارائه خدمت از مهم‌ترین اهداف است تا هر خدمتی حال و هوای امام رضایی بگیرد و مردم در زمینه‌های مختتلف توانمند شوند.

ارائه خدمت با افزایش آگاهی حقوقی و ارائه مشاوره به مردم
وی افزایش آگاهی حقوقی را از خدمات کانون حقوق‌دانان خدمت رضوی دانست و افزود: اهدای جهیزیه و برقراری ازدواج‌های آسان از دیگر اقدامات است که با همکاری قرارگاه شهید ناصری صورت می‌گیرد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌‌جنوبی از توزیع سبدهای معیشتی در طول سال و دهه کرامت خبرداد و افزود: هم‌چنین اطعام در شب میلاد امام رضا(ع) از دیگر اقدامات شاخص در دهه کرامت است.

ابراهیمی به برافراشته شدن پرچم بارگاه مطهر امام رضا(ع) در محل فرهنگسرای شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم شکوه مادری از دیگر اقدامات در راستای دهه کرامت است که از ۱۴ نفر از مادرانی که زیر ۴۰ سال سن، دارای سه فرزند به بالا و کارآفرین قدردانی شد.

وی ایجاد حال و هوای امام رضایی در خراسان‌ جنوبی طی دهه کرامت را از مهم‌ترین اهداف دانست و گفت: تعداد برنامه‌ها بسیار زیاد است چراکه هر کانونی به نوبه‌ی خود و در هر فعالیتی سعی می‌کند در این دهه به مردم خدمت کند و نمی‌توان میزانی برای این خدمات تعیین کرد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌‌ جنوبی ضمن اشاره به حضور در خانواده شهدا و جانبازان، گفت: سرکشی از مراکز نظامی و زندان‌ها، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، توزیع بسته‌های متبرک رضوی، خطبه عقد رض
وی 

ویژه زوجین با مهریه پایین از جمله برنامه‌های دهه کرامت با حضور خادمان بارگاه رضوی در سطح خراسان‌جنوبی است.

ابراهیمی گفت: برپایی جشن دختران آفتاب، جشن روز میلاد حضرت معصومه(س)، جشنواره رویش در دانشگاه بیرجند، پیاده روی رضوی بانوان، ویژه برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی و آزادسازی خرمشهر از دیگر برنامه دهه کرامت در سطح خراسان جنوبی است.

وی به غبارروبی مزار شهدا در روز پنج شنبه چهارم خرداد با حضور خادمیاران در شهر بیرجند و سایر شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: هم چنین افتتاح سه دفترکانون خدمت رضوی در شهرستان خوسف صورت می‌گیرد.

برپایی همایش پیاده‌روی آدینه در بیرجند
دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌‌ جنوبی به همایش پیاده‌روی آدینه در روز جمعه اشاره کرد و گفت: حضور در مصلاهای نماز جمعه و برپایی میزخدمت و ایستگاه صلواتی از دیگر اقدامات در دهه کرامت است.
ابراهیمی از برپایی اردوی جهادی چهارم و پنجم خرداد ماه در مزار کاهی خبرداد و گفت: سعی شده در این اردو علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین و مجاورین حاضر در مزار بی بی زینب خاتون (س)، کارهای فرهنگی، معنوی و صلواتی نیز ارائه شود.

وی به برگزاری مسابقات ورزش باستانی، فوتسال و والیبال اشاره کرد و افزود: این مسابقات در سطح شهرستانی در دهه کرامت برگزار می‌شود تا برگزیدگان به مرحله استانی و بعد کشوری راه یابند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌‌ جنوبی افزود: در حوزه ورزش باستانی ویدئوکنفرانسی هشتم خرداد در زورخانه موسی بن جعفر در ارتباط با سایر کشور برگزار می‌شود که آیت الله مروی نیز در این پخش زنده اینترنتی حضور خواهند داشت.

ابراهیمی از اخذ مجوز درمانگاه رضوی برای درمانگاه امام رضا علیه السلام جوادیه خبرداد و گفت: با اخذ این مجوز، خیلی از خدمات درمانگاهی از قبیل سونوگرافی و اکو به مردم ارائه می شود و در حال عقد قراداد با پزشکان بیشتری برای حضور در این درمانگاه هستیم.  

برگزاری ۵۰۰ برنامه در قالب کاروان زیر سایه خورشید
وی از برگزاری ۵۰۰ برنامه در قالب کاروان زیر سایه خورشید در استان خبرداد و گفت: امسال دو گروه کاروان به خراسان‌ جنوبی می‌آیند که یک گروه از سوم خرداد وارد استان می‌شوند و پس از حضور در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه، نهبندان، به بیرجند و خوسف می‌آیند و یک گروه دیگر پس از حضور در شهرستان‌های قاین، سرایان، فردوس، بشرویه و در شهر طبس حضور پیدا می‌کنند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌‌ جنوبی با بیان این‌که گروه شمیم رضوی در خدمت روستاها خواهند بود، گفت: امسال اولویت‌بندی برای حضور کاروان‌ها صورت گرفته و مراکزی که سال‌های گذشته حضور نداشتیم را امسال در برنامه‌ی خود قرار دادیم.

توزیع هزار و ۵۰۰ بسته معیشت در دهه کرامت
ابراهیمی از برگزاری برنامه محوری امام رضایی عصر چهارشنبه سوم خرداد ماه در امام زادگان باقریه (ع) بیرجند خبرداد و گفت: توزیع یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با ارزش هر بسته بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان از دیگر اقدامات در دهه کرامت است.

وی از برگزاری جشنواره بانوی مهر در روز سوم خرداد در محل پارک کاجستان بیرجند خبرداد و گفت: هم چنین برپایی غرفه‌های کتابخوانی، ویژه برنامه‌های مادرانه، عقد رضوی، ویژه برنامه شادیانه دختران نیز در این دهه برگزار می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌‌ جنوبی بیان‌کرد: سال گذشته به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در قالب کانون خدمت رضوی به مردم خدمت ارائه شده است که این برنامه‌های تمام کانون‌های خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی را شامل می‌شود.

وی با بیان این‌که در سال گذشته هزار گوسفند نذر امام رضا(ع) شده است، گفت: خوشبختانه علی رغم خشکسالی‌های اخیر، روحیه وقف و نذر در مردم خراسان‌جنوبی هم چنان وجود است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی