پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۲-۳۱

جشن دختران کرامت به وسعت خنده ۴۰۰۰ دختر نوتکلیف برگزار شد

جشن بزرگ دختران کرامت با حضور ۴ هزار دانش آموز دختر همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در مصلای امام علی(ع) حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از تهران، همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت۴۰۰۰ فرشته نوتکلیف در جشن بزرگ دختران کرامت زیر سایه شمس الشموس و معیت پرچم متبرک رضوی شرکت کردند. 

دختران فاطمی این سرزمین با چادرهای سپید وارد حریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شدند و با شور و شوقی فراوان آماده برگزاری جشن بزرگ میلاد دُردانه حضرت امام موسی کاظم(ع) حضرت معصومه(س) شدند.
مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و همخوانی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
 حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به ویژگی‌های دختران شایسته در اسلام اظهار داشت: هیچ دین و مکتبی در طول تاریخ و در عصر حاضر در رابطه با شخصیت زن و نگاه زیبا به دختران همانند اسلام برنامه ای ارائه نداده است. 
وی عنوان کرد:زمانی که پیامبراکرم(ص) مبعوث شدند شرایط آن زمان برای بانوان بسیار وحشتناک بود اما با ظهور اسلام جایگاه زن ارتقا یافت و بانوانی چون حضرت زهرا(س) و خدیجه کبری(س) به عنوان الگو برای همه اعصار معرفی شدند.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مسأله ایمان و خداباوری را یکی از ویژگی‌های دختران شایسته برشمرد و گفت: انسان اگر به خدا ایمان بیاورد و با او انس داشته باشد در زندگی موفق خواهد شد. یکی از ثمرات اعتقاد به خدا رسیدن به آرامش است، یاد خدا به انسان آرامش می‌دهد و گرفتار افسردگی نمی‌شود؛ بنابراین ارتباط خود را با خداوند حفظ کنید.
وی خاطرنشان کرد: خودباوری، علم و دانش و حجاب و عفاف  از شاخصه های شایسته دختران است که دختران باید به آنها توجه داشته باشند و از تجربیات معلمان و والدین بهره ببرند و الگوی خود را حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) قرار دهند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی