پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با ایام ولادت حضرت معصومه(س) انجام شد
۱۴۰۲-۰۳-۰۲

برگزاری جشن دهه کرامت ویژه همسران وفرزندان کارکنان بنیاد بنیاد پژوهش‌های اسلامی

همزمان با ایام ولادت حضرت معصومه(س) جشن دهه کرامت ویژه همسران وفرزندان دختر کارکنان بنیاد بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم که عصر امروز در تالار واحد خواهران انشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س)، گفت: بخش بزرگی از موفقیت های این مرکز مرهون شما خانواده کارکنان است.
دکتر احد فرامرز قراملکی، به تعریف واژه کرامت پرداخت و گفت: کرامت یک مفهوم قرآنی است و قرآن کریم مفهوم و معنایی این واژه را در زمان اعراب جاهلیت تغییر داد. عرب جاهلیت وقتی می‌خواستند بزرگی دیده شود در جای بالایی می‌نشستند و بذل و بخشش می‌کردند اما قرآن کریم مفهوم کرامت را صرفا از جنبه مادی و توام با تحقیر تغییر وکرامت به معنای بخشش همراه با عزت و احترام ارتقا داد.
وی در ادامه به تفاوت بین دیده شدن و تماشا شدن اشاره کرد و گفت: هر انسانی به مدد غریزه درونی خود تلاش می‌کند از بدو تولد خود را به گونه‌ای نشان دهد برای نمونه نوزاد با گریه کردن می‌خواهد بگوید من هستم، در واقع همه ما به طور غریزی دوست داریم که دیده شویم.
قراملکی با بیان اینکه هر مادر، پدر، استاد و معلمی که بخواهد غریزه دیده شدن را سرکوب کند خصلتش ضد انسانی است، افزود: دیده شدن به این معنی است که فرد تلاش می‌کند هنر، توان، دانش و استعداد خود را به نمایش بگذارد، از همین رو رشد انسان منوط به دیده شدن است.
وی گفت: ما انسان ها باید دیده شویم تا زمینه‌های کشف استعداد خود را پیدا کنیم و رشد کنیم اگر مادر و پدر به این غریزه توجه نکنند و آن را سرکوب کنند در نوجوانی و جوانی با افسردگی فرزندان خود روبرو می‌شوند.
 مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: وقتی غریزه دیده شدن فرد سرکوب می‌شود، او در پی راه دیگری که تماشا شدن است می‌رود به این معنا که ظاهر، پوشش و اندام خود را در معرض دید قرار می‌دهد تا دیگران به او توجه کنند و اینجاست که شخصیت فردی او از شخص به کالا تنزل پیدا می‌کند.
اجرای گروه سرود، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز، اجرای برنامه‌های طنز و شاد، پخش کلیپ معرفی فعالیت‌های بنیاد پژوهش های اسلامی، اهدا گل و... بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی