پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

آیت الله سید حسن عاملی در جلسه اخلاق دانشگاه رضوی تبیین کرد
۱۴۰۲-۰۲-۳۱

چگونه می توان با خدا رابطه عارفانه داشت؟

امام جمعه اردبیل در جمع طلاب و دانشجویان دانشگاه رضوی از سنخیت با معصوم، الگو پذیری و تبعیت از ایشان و ارتباط با خدا سخن گفت.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سید حسن عاملی در جلسه درس اخلاق دانشگاه رضوی در جمع طلاب و دانشجویان بیان داشت: مجالس بزرگداشت اهل بیت علیهم السلام برای سنخیت با معصوم است باید رابطه ای تعریف کنید بین خودتان با خدا و پیامبر و ائمه  و از این روابط شما سهم می برید.
وی در بیان تعریف رابطه به کلام علامه طباطبایی اشاره کرد که در این باره می گوید: ما همه محتاج و تو مشتاق ما! و این تعریف رابطه با خداست.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: هرچقدر در رابطه با خدا غور داشته باشید حیرت می کنید چرا که می بینید چقدر برای همه چیز حساب باز کرده اند.
وی افزود: چه رابطه ای با خدا تعریف کنیم؟ رابطه باید به گونه ای باشد که عظمت خدا او را در برگیرد و انسان از این دنیا دور می شود و می رود بر نمی گردد بدن اینجاست اما روح او در محل اعلی است به همچین نقطه اگر برسیم متوجه نیستیم که اینجا نیستیم.
استاد اخلاق دانشگاه رضوی بیان داشت: در سیر و سلوک دوتابلو نیاز است که انسان ببیند یکی جمال حضرت حق است همه ذرات آیه و نشانه اوست همه مخلوقات را ببینید فوران جمال و تدبیر و حکمت است جمالی که انسان را می گیرد.
وی افزود: نور و صوتی غیر او روح انسان نمی بیند وقتی به این نقطه رسید عباداتش طوری دیگر است این نمازش عروج و معراج است. انبیاء آمدند تا انسان را از چاه تاریک دنیا بیرون بیاورند در آن تاریکی فقط دور خود می چرخیم وغیر خود نمی بینیم بالا که آمدیم غیر خود می بینیم.
آیت الله عاملی با بیان اینکه شکر نعمت گاهی به زبان نمی شود و به ارتباط قلبی و گریه در خلوت با خداست به صحبت با خدا و ذکر او اشاره کرد و گفت: خدا به اندازه یک قرآن با بشر حرف زده است و از مثال و تهدید و تبشیر و همه نوع سخن را در این قرآن با انسان مشاهده می کنیم.
وی افزود: قاب دوم در سیروسلوک قران است که باید استخدام کلمات مفاهیم و اسرار اوزان و همه چیز آن را باید ببینیم. جاذبه قرآن را ببینید انسان را از خود بیخود کرده و گمشده اش را پیدا می کند از دنیا جدا و ابدیت زیر پای او می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دین ما دین کاملی است و یکی از شئون دین کامل معرفی الگو های جاودانه است که اهل بیت علیهم السلام مصداق آن است.
وی با تاکید بر اینکه در همه حالت باید زبانتان به ذکر الله اکبر مشغول باشد گفت: اگر خدا را یاد کردی خدا یادت می کند و یاد کردن او بالاتر و بزرگتر است. مومن همیشه در فکر و ذکر است و این تفکرعوالم جدید برای ما باز می کند در قیام و قعود در فکر و ذکر خدا باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: رابطه عاطفی با الگو باید برقرار باشد و این مجالس اهل بیت علیهم السلام برای سنخیت با الگوست. کسی گوشه عبای حضرت را بوسید امام فرمود نیاز به این کار نیست من مرام دارم.
وی ادامه داد: بله دین آداب و مرام دارد الگوی آن مرام و رفتار دارد باید تبعیت کرد تا با آن سنخیت پیدا کنیم و وقتی به اینجا رسیدی اهل بیت برای شما حساب باز می کنند و همچون سلمان می شوید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی